آب‌گیری ۱۲ درصدی ذخایر سدهای تهران| پایتخت در سومین سال کم‌آبی پیاپی قرار گرفت

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی مجموع ذخایر آبی سدهای استان تهران را ۲۳۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب‌گیری ۵ سد تهران با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشت مواجه شده است.

به گزارش کنکاش فردا، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌گیری سدهای استان تهران در پی بارش‌های زمستانی اظهار کرد: بر اساس گزارش وزارت نیرو مجموع ۵ سد استان تهران ۲۳۱ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده است.

وی با اشاره به پر شدگی ۱۲ درصدی سدهای پایتخت گفت: این میزان آب گیری نسبت به سال قبل ۲۶ درصد کمتر است و استان تهران در سومین سال پیاپی خشکسالی قرار دارد.

وظیفه خاطر نشان کرد: میزان بارندگی استان تهران تا کنون به ۸۰ میلی متر رسیده، این در حالی است که این استان باید به ۱۳۵ میلی متر بارش دریافت می‌کرد.

وی افزود: به این ترتیب بارش این استان به ۵۶ میلی‌متر رسیده و پایتخت تا کنون ۴۱ درصد کمتر از نرمال بارندگی دریافت کرده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حوضه آبی دو استان البرز و تهران یعنی مشترک است و سد امیرکبیر آب این دو استان را تامین می‌کند، استان البرز نیز ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده که ۶۸ میلی‌متر یعنی ۳۷ درصد کمتر از نرمال است.

وظیفه درباره پیش‌بینی میزان بارش‌ها در سال آینده و نیمه دوم سال آبی گفت: مدل‌های پیش‌بینی فصلی حاکی از آن است که کم‌بارشی‌های نیمه شمالی کشور در فصل بهار نیز جبران نشود و شرایط خشکسالی ادامه یابد اما نیمه جنوبی کشور پر بارش‌ خواهد شد و بیشتر استان‌های این بخش بارش‌های در حد نرمال و فراتر از نرمال دریافت خواهند کرد.