آمادگی شهرک‌های صنعتی ایلام برای واگذاری زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی بویژه اتباع عراقی در استان وجود دارد.

به گزارش کنکاش فردا، موسوی حاتمی  اظهار داشت: نواحی صنعتی موجود در استان دارای یکسری مزیت‌ها و معافیت‌هایی از جمله معافیت مالیاتی به مدت ۱۰ سال است ، همچنین زمین واگذار شده به صنعتگران به صورت اقساط بلندمدت اعطا می‌شود.

وی افزود: همجواری با تعدادی از استان‌های عراق از جمله واسط و بابل یک فرصت کم‌نظیر است تا از این موقعیت برای جذب سرمایه‌گذاران این کشور و حضور در شهرک‌های صنعتی استان بهره بگیریم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام یادآور شد: وجود زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز و نزدیکی به بازار هدف باعث می‌شود زمینه برای مشارکت در اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان مهیا باشد.

حاتمی تاکید کرد: مهم‌ترین ظرفیت‌های صادراتی در شهرک‌های صنعتی استان در بخش‌های صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و صنایع دستی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، صنایع دستی و گردشگری استان طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در شهر مقدس کربلا در کشور عراق، اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه با استقبال طرف عراقی روبرو شد و امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه‌ها بتوانیم هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان را در این کشور معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، ایجاد شهرک‌های صنعتی در ایلام از سال ۷۰ آغاز شده و هم‌اکنون هفت ناحیه صنعتی و هفت شهرک صنعتی در استان فعال است.

امسال ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی واقع در شهرک های صنعتی در استان با رفع موانع تولید به چرخه فعالیت بازگشتند.

همچنین ایلام از نظر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی رتبه ششم کشور را کسب کرد.