استیضاح وزیر صمت موجب نا امیدی مردم از مجلس می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت را عامل ایجاد رکود در صنایع کشور خواند و گفت: طرح چنین مسائلی در مجلس منجر به ناامیدی مردم از نمایندگان خواهد شد.

به گزارش کنکاش فردا، حسین‌محمدصالحی دارانی درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: در شرایط فعلی کشور مخالف طرح استیضاح هستم و  به  هیچ عنوان آن را به صلاح کشور و مردم نمی‌دانم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: البته کوتاهی‌هایی در اجرای برخی از برنامه‌ها در وزارت صمت وجود دارد و نمایندگان هم دراین باره تذکراتی را به وزیر و معاونان وی داده‌اند که خوشبختانه بیشتر این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع شده است.

فاطمی امین پاکدست و پر تلاش است

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر یادآور شد: وزیر نیز با توجه با شخصیت پرتلاش و پاکدستی که دارد، برای انجام بهترین عملکرد در چارچوب وظایف محوله تلاش می‌کند و بهتر است فرصت کافی به این وزارتخانه داده شود تا روند رو به صعودی که در پیش گرفته به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های طراحان استیضاح، تعامل کم وزیر با اعضای کمیسیون‌های تخصصی است که در صورتی که وزیر این نقیصه را رفع کند، ادامه کار وی در وزارت صمت بلامانع خواهد بود.

صالحی خاطرنشان کرد: وزارت صمت از جمله وزارتخانه های مهمی است که با اقتصاد و کار مردم بسیار در ارتباط است و در این شرایط خاص کشور به هیج عنوان درست نیست که موضوع استیضاح مطرح شود. چرا که ناامیدی را در بین مردم ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۲۷ مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.