افتتاح کارخانه کاغذ اسدآباد تا پایان امسال

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد از افتتاح و بهره برداری کارخانه تولید کاغذ سنگی این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، حسین اسکویی با اشاره به احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن در شهرک صنعتی اسدآباد اظهار کرد: پروژه کارخانه کاغذ سنگی شهرستان شامل شش خط تولید در سه فاز بوده که تاکنون برای این طرح ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه کارخانه تولید کاغذ سنگی شهرستان در اجرای شش خط تولید در سه فاز دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: احداث این کارخانه با ظرفیت ۲۰هزار تن در شهرستان برای ۲۶۰ نفر اشتغالزایی دارد.

اسکویی با اشاره به معادن غنی اسدآباد تصریح کرد: راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی در کنار دیگر کارخانه های کنستانتره و گندله از نقش مؤثری در افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری معادن برای شهرستان خواهد داشت ضمن اینکه مواد اولیه مورد نیاز این طرح بدون نیاز به واردات از سایر کشورها از معادن استان همدان و از پتروشیمی‌های فعال ایران تهیه خواهد شد.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد با اشاره به احداث این کارخانه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی یادآور شد: این سامانه حتی مصرف آب ندارد و به عنوان یک طرح سبز دوستدار محیط زیست مطرح است.

به گزارش ایسنا، کاغذ سنگ که با اسامی دیگری همچون کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی هم شناخته می‌ شود، نسل جدیدی از کاغذ است که در سال ‌های اخیر توسط محققان اختراع شده و ماده اولیه این کاغذ پودر سنگ بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ شده است.