افزایش ۳٫۴ درصدی تولید کنسانتره مس در جهان طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۲ / قیمت جهانی مس در مرز ۸۵۰۰ دلار در تن

تولید کنسانتره مس جهان طی 10 ماهه 2022 میلادی، 3.4 درصد افزایش یافت. قیمت جهانی مس نیز اکنون در مرز 8500 دلار در تن قرار دارد و پیش بینی تحلیلگران، افزایش آن به دلیل محدودیت های کرونایی چین است.

به گزارش کنکاش فردا، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۱۸ میلیون و ۳۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تن بود.

از این میزان، ۹ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۴۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۲۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۷۴۰ تن «اروپا» و ۷۸۷ هزار و ۹۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۲ میلیون و ۷۳۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ میلیون و ۶۵۷ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲٫۶ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۲، حدود ۲۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۶۱ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۲٫۶ درصدی است.

افزایش ۲٫۶ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تن)، حدود ۲٫۶ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در مرز ۸۵۰۰ دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (دسامبر) از مرز ۸۵۰۰ دلار در تن عبور کرد اما در روز جاری (شنبه ۷ دی) به قیمت ۸۴۴۵ دلار در تن رسید. با توجه به اعمال محدودیت های کرونایی در چین، تحلیلگران روند قیمت مس را افزایشی پیش بینی می کنند.