امضای چندین تفاهم‌نامه وقرارداد همکاری مشترک در نمایشگاه پتروشیمی

بانک ملی ایران با هدف حمایت از کالاهای مورد نیاز ساخت داخل و توسعه صنعت پتروشیمی، آمادگی خود را برای حمایت گسترده از طرح های دانش بنیان ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اعلام کرد.

به گزارش کنکاش فردا، این رویداد مهم معرفی و نمایشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجه دانش فنی و مهندسی صنعت پتروشیمی در کنار علم اقتصاد و وجود ابزارهای نوین زنجیره تأمین مالی برای توسعه در این صنعت بود که حضور بانک ملی ایران در این رویداد مهم با ارائه خدمات و مشاوره‌های مالی مناسب و تأمین مالی مطلوب به شرکت‌های پتروشیمی در این نمایشگاه نشان داد برای شکوفایی، عزت و سربلندی کشور عزیزمان همواره پای کار است و به خوداتکایی کشورمان در برابر محدودیت‌ها کمک می‌کند.

بانک ملی ایران در پی مأموریت به منظور کمک به شرکت‌های دانش بنیان با عزمی جدی و حضوری فعال در چهارمین نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش شرکت کرد و با ایجاد بستر و ارائه ابزارهای مالی جدید تمامی خدمات بانکی و مشاوره مالی در امور ریالی و ارزی از جمله تأمین مالی، رفع نیاز ارزی شرکت‌ها، صدور انواع ضمانت نامه، گشایش اعتبار اسنادی ارزی و ریالی، ابزارهای نوین زنجیره تأمین (اوراق گام، برات الکترونیک) و سایر خدمات بانکی، مالی و بورسی را به متقاضیان ارائه داد.

به دنبال این موضوع، سه روز برگزاری نمایشگاه منجر به امضای چندین تفاهم نامه همکاری و قراردادهای مشترک، برگزاری نشست برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، تعاملات دوسویه، دیدار و گفت وگوهای گسترده برای همکاری و انتقال نیازهای پولی و مالی بین بانک ملی ایران و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق حاضر در این نمایشگاه شد.

تأکید می‌شود بخش قابل‌توجهی از این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها با شرکت‌های حاضر در صنعت پتروشیمی امضا شد که به این ترتیب با کمک‌های بانک ملی ایران حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه بیش از پیش صنعت پتروشیمی کشور رقم خورد که البته این موضوع اتفاقی است که همسو با سیاست‌های کلان دولت و ذات بانک ملی ایران است.

این بانک با حمایت گسترده و همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان در سیاست‌ها و برنامه‌های خود قصد دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، همسو با اسناد بالادستی دولت، اقتصاد مقاومتی و توسعه و شکوفایی کشور؛ شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی و پتروپالایش را در تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی محصولات، ایجاد فرصت‌های شغلی و ارزش آفرینی در رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور حمایت و پشتیبانی گسترده و همه جانبه کند.

بانک ملی ایران نیز با حضور در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش نشان داد که قصد دارد با برنامه جامع و بسته‌های اعتباری متنوع؛ شرکت‌های فعال در حوزه ساخت داخل و اقلام مورد نیاز صنعت پتروشیمی و پتروپالایش را تا رسیدن به توسعه صنعت پتروشیمی حمایت کند.

بانک ملی ایران تلاش می‌کند با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صحیح و با بهره‌گیری از محصولات و ابزارهای نوین مالی طرح‌های صنعت پتروشمی را توسعه دهد تا افزون بر توسعه صنعت پتروشیمی، صنایع تکمیلی پایین دستی نیز در کشور بیش از پیش ارتقا یابد و فرصت‌های شغلی جدید و بازارهای جدید صادراتی فعال شوند.