توسعه خدمات پستی با استفاده از صنعت الکترونیک

استاندار خراسان جنوبی گفت: پست با استفاده از ظرفیت صنعت الکترونیک، خدمات خود را توسعه داده است.

به گزارش کنکاش فردا؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از اداره کل پست استان و حضور در مراسم افتتاح طرح پیک هوشمند شهری خاطرنشان کرد: صنعت الکترونیک که در قالب خدمات دولت الکترونیک در سازمان ها و نهاد های عمومی در حال انجام است و همچنین در تجارت های الکترونیک، استارتاپ ها و دیگر مشاغل مرتبط کاربرد دارد، می تواند به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه شهری و روستایی کمک کند.
وی ادامه داد: با بهره گیری از صنعت الکترونیک می توان بسیاری از موضوعات از جمله ترافیک ، مسایل زیست محیطی، مدیریت زمان ،کاهش هزینه ها ، جلوگیری از احتکار ، فساد و…را به معنای واقعی مدیریت نمود.
به گفته وی؛ با توجه به زیرساخت های فراهم شده شبکه های ارتباطی در استان، باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد، چرا که تأثیرات زنجیره ای بسیاری را در خیلی از موضوعات به دنبال دارد .
استاندار گفت : در بحث ارائه خدمات، پست امروز با پست سال های قبل بسیار متفاوت است و توانسته با بهره گیری از صنعت الکترونیک و شبکه های ارتباطی، خدمات جدیدی را در حوزه مسئولیت های خود تعریف کند.
ملانوری خاطرنشان کرد: پست بافاصله گرفتن از شیوه های سنتی، فقط کار ارسال مرسولات پستی را بر عهده ندارد بلکه خود را مجهز کرده و حتی در جهت سرویس دهی به خرید های کوچک مردم نیز ورود نموده است.
وی ادامه داد: مردم با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در پست می توانند خریدهایشان را به صورت اینترنتی و تلفنی انجام دهند.
استاندار با تأکید بر این که پست توانسته محصولات واحدهای معدنی و صنعتی استان را نیز ارائه نماید، اظهار داشت: پست استان در دو سال گذشته تولیدات صنعتی کویرتایر را در اختیار متقاضیان این محصولات در سراسر کشور قرار داده است.
ملانوری با بیان این که از این ظرفیت می توان برای عرضه محصولات استراتژیک استان نیز استفاده کرد، گفت: محصولات استراتژیک و سایر تولیدات استان می توانند با استفاده از این ظرفیت ها با ارزان ترین قیمت و با امنیت کامل به دست مصرف کننده برسند.
وی با اشاره به این که این خدمات، رضایت خاطر مصرف کننده و تولید کننده را به همراه دارند، گفت: سامانه هوشمند پیک شهری در جهت مرتفع نمودن نیازهای مختلف مردم افتتاح شده تا با مشارکت بخش خصوصی و شرکت پست، مردم بتوانند در قالب این سامانه از طریق تلفن یا اینترنت با سرعت بالا خریداری کنند.
به گفته وی؛ با توسعه این خدمات می توانیم تمامی محصولات معدنی ، صنعتی و… ا نیز با پست جابه جا نماییم.