تولید پلی اورتان مورد استفاده در حوزه پزشکی در ایران

پلی اورتان مورد استفاده در حوزه پزشکی در ایران تولید شد.
به گزارش کنکاش فردا، به همت متخصصان داخلی، پلی‌اورتان مورد استفاده در حوزه پزشکی در پتروشیمی کارون تولید شد.
این محصول برای نخستین بار در کشور تولید شده است و در ساخت باند‌های ارتوپدی پلیمری یا سنتزی (باند‌های ارتوپدی فایبرگلاس) کاربرد دارد.
پیش از این باند‌های گچی دارای مشکلاتی از جمله وزن زیاد، فرآیند تهیه آزار دهنده و امکان نداشتن عکسبرداری دقیق به دلیل عبورپذیری ضعیف X-Ray بودند که محققان موفق شدند با استفاده از مواد پلی‌اورتانی و استفاده از فناوری پری‌پلیمر‌ها این مشکلات را حل کنند.
*تولید پلی اورتان مورد استفاده در حوزه پزشکی در ایران 
مدیرعامل پتروشیمی کارون در آیین رونمایی از این پلی اورتان با تأکید بر حمایت از صنایع پایین دستی گفت: با ادامه این مسیر، کشور از راه صنایع پایین‌دستی به درآمد بسیار مناسب و اشتغال خوب می‌رسد، البته با رویکرد دولت جدید، من به حمایت از صنایع پایین‌دستی بسیار امیدوارم.
وی اعلام آمادگی کرد که خوراک مورد نیاز این شرکت تولیدکننده در صنعت تجهیزات پزشکی را به صورت اعتباری تأمین کند به شرط آنکه حداقل ۱۰ معلول در بین ۹۰ نیرو‌های جدیدی که جذب می‌شوند، بکارگیری شوند.
مدیر عامل پتروشیمی کارون، درجه (گرید) KLM ۱۰۰-OT را نخستین درجه (گرید) پزشکی پتروشیمی کارون خواند و گفت: پیش از این در صنعت خودرو، کفش، مبلمان و ساختمان درجه‌های (گریدهای) مختلفی را رونمایی کردیم و با رونمایی امروز، شاهد رونمایی‌های درجه (گرید)‌های جدید کارون در حوزه پزشکی از چند ماه دیگر خواهیم بود.