دوران «نظارت بدون چارچوب» بر پلتفرم‌های دانش‌بنیان و دیجیتال گذشته است

توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی تاکید کرد؛ صداوسیما حاضر نیست قانون پیشنهادی خود برای ‌صوت‌ و تصویر فراگیر را ارایه کند.

به گزارش کنکاش فردا، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‌صداوسیما حاضر نیست قانون پیشنهادی خود برای ‌صوت‌ و تصویر فراگیر را ارایه نماید. تفسیر صداوسیما از صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بسیار موسع و حالت یله و رها بوده و عملا به نظر مسوولین این سازمان، هر آنچه صوت و تصویر که در اینترنت منتشر می‌شود باید از صداوسیما اخذ مجوز نموده و حتی پست‌های اینستاگرام مرتبط با فیلم هم از سوی سکوها با صداوسیما تنظیم گردد.

این تفسیر در تداخل با مسئولیت‌ها و اختیارات سایر ارکان قرار دارد و بر فرض محال اگر چنین باشد، باید مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای ذی‌مدخل در حوزه خدمات محتوایی را منحل و اختیاراتشان را به صداوسیما محول کنیم!

چندی پیش ‌شورای عالی امنیت ملی طی نامه‌ای به مجلس ضمن بیان تحلیلی، فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت برای کشور و با نگاهی مثبت به این صنعت خواستار این شده که با قید فوریت، اقدامات لازم برای تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز در زمینه صوت و تصویر فراگیر به عمل آید.

دوران اینکه با نگاه بسته و نظارتی بدون چارچوب بخواهیم، پلتفرم‌های دانش‌بنیان و ‌اقتصاد دیجیتال را تنظیم‌گری کنیم گذشته است؛ بایستی با هم‌اندیشی با همه اجزای این اکوسیستم در جهت افزایش غنای محتواهای تولید شده در فضای مجازی کمک کنیم.