ساخت ۱۳۵ هزار کلاس درس با همت خیران مدرسه‌ساز

مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز از ساخت ۱۳۵ هزار کلاس درس با همت خیران مدرسه ساز در کشور خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، جعفری مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز در آئین افتتاح موزه دیرینه شناسی و سالن ورزشی مدرسه کتاب مبین و نگار مبین گفت: جامعه خیران مدرسه ساز در ۲۳ سال فعالیتش تلاش کرد تا مکان مناسبی برای تحصیل دانش آموزان فراهم کند و تا به امروز به همت خیران مدرسه ساز ۱۳۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حوادثی، چون سیل و زلزله و… خیران به میدان آمده و مشکلات مدارس را برطرف کردند، تصریح کرد: در زمین لرزه  کرمانشاه ۷۷ مدرسه تخریب شد و خیران مدرسه ساز به میدان آمادند و ۲۰۰ مدرسه ساختند.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره تعیین تکلیف شد.

مدیرعامل جامعه خیران مدرسه ساز تصریح کرد: در پویش «به رنگ مدرسه» دانش آموزان ۶ تا ۱۲ ساله با کشیدن نقاشی و فروش آنها، برای نوسازی مدارس گام برداشتند و نام آنها، در آینده جزو خیران مدرسه ساز ثبت خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه کارگروهی در جامعه خیران ایجاد شده است تا خیران مدرسه ساز را به مهارت آفرینی تشویق کند، تأکید کرد:مدرسه خوب باید زمین ورزشی، آزمایشگاه و کارگاه داشته باشد تا مهارت‌ها آموزش داده شود و با این رویکرد به دنبال مدرسه یاری هستیم.

وی افزود: خیران مدرسه ساز باید به ساختن هنرستان‌ها توجه خاصی داشته باشند.

افزایش میزان چاقی دانش آموزان در دوران کرونا

صادقی، معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بعد از کرونا میزان چاقی دانش آموزان به ۳۱ درصد رسیده و این یعنی سونامی کبد چرب دیابت و انواع بیماری‌ها در راه است و باید تربیت بدنی جدی‌تر گرفته شود.

بهره برداری از ۷۰ طرح عمرانی

صباغیان مدیر خیریه فرهنگی همره افق قریب هم در این مراسم گفت: اعتقاد داریم با همه گروه‌ها کار کنیم و با صبر کار‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: تا به حال ۷۰ طرح عمرانی را در سراسر کشور به خصوص در مناطق کم برخوردار به ثمر رسانده ایم.

سالن ورزشی مدرسه کتاب مبین و نگار مبین، در فضایی بیش از ۲ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان ساخته شده است.

این هنرستان برای دختران در رشته تربیت بدنی و برای پسران در رشته‌های حسابداری ساختمان و مکانیک توسط خیران ساخته شده است.