ساماندهی قیمت‌ها با رقابت تولیدکنندگان لوازم خانگی

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعدد تولید کنندگان لوازم خانگی؛ رقابت بین آن‌ها موجب کاهش قیمت محصولات خواهد شد.
به گزارش کنکاش فردا، جعفر قادری نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری بر محصولات لوازم خانگی؛ انگیزه تولید کننده را از بین می‌برد، افزود: زمانی که تولید کننده وارد بازار می‌شود مجبور است کیفیت خود را افزایش دهد و رقابت تضمین کننده کیفیت است.
وی با بیان این که حدود ۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی در کشور داریم، اضافه کرد: به دلیل حجم تقاضا در کشور و رقابت بین تولید کنندگان؛ افزون بر افزایش کیفیت محصولات، قیمت‌ها نیز رقابتی خواهد شد.
آقای قادری گفت: شرکت‌های لوازم خانگی داخلی به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شده و از نظر کمیت و کیفیت بهبود یافته اند.
وی با بیان این که بخش قابل توجهی از قطعات لوازم خانگی در داخل تولید می‌شود، افزود: هم صنعت فولاد و هم صنایع پتروشیمی نیاز‌های صنایع لوازم خانگی را تأمین می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: اکنون ۲۵ شرکت تولید کننده یخچال و هشت شرکت تولید کننده تلویزیون در کشور فعالند و دانشگاه‌های ما وارد حوزه صنایع لوازم خانگی شده اند.
آقای قادری افزود: باید مسیری که در صنایع نظامی و هوا-فضا طی شده است در بخش لوازم خانگی دنبال شود و شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی به سمت دانش بنیان شدن یا استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بروند.
وی گفت: اکنون شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری به حوزه‌هایی وارد شده اند که تصور آن سخت است؛ بنابراین صنایع لوازم خانگی با اتکا بر این شرکت‌ها می‌توانند مشکلات خود را رفع کنند.
آقای قادری افزود: با توجه به برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری و قرارداد‌های شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی با دانشگاه ها؛ آینده روشنی در مقابل صنعت لوازم خانگی است.
وی گفت: با توجه به سرمایه گذاری که در بخش بالادستی صنایع لوازم خانگی انجام شده است، هر روز در صنایع پتروشیمی رده‌های جدیدی از محصولات تولید می‌شود که به کیفیت لوازم خانگی می‌افزاید.
نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس افزود: در موضوع سرمایه گذاری باید جهت گیری به بخش‌های پایین دستی صنعت لوازم خانگی باشد، زیرا سرمایه گذاری چندانی در این بخش انجام نشده است.
آقای قادری گفت: با توجه به این که اکنون بخش قابل توجهی از مواد اولیه صنایع پایین دستی لوازم خانگی وارد می‌شود، سرمایه گذاری در این بخش موجب می‌شود تولید کنندگان نیاز خود را از بازار داخلی تأمین کنند.