سند استاندارد تخصصی ماشین آلات سنگین تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت از امضای تفاهم نامه همکاری سازمان ملی استاندارد با این وزارتخانه برای تسهیل و تسریع فرایند استانداردسازی ماشین آلات سنگین خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، ابوذر جمشیدوند افزود: در راستای رفع مشکل فعالان اقتصادی درخصوص دریافت تاییدیه استاندارد برخی ماشین آلات وارداتی نو، جلساتی با مسئولان سازمان استاندارد برگزار شد و براساس تعاملات صورت گرفته، در حال حاضر، این مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دفتر تخصصی ماشین آلات وزارت صمت، ارتقاء کیفیت و افزایش صادرات ماشین آلات است، گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته با سازمان ملی استاندارد، تدوین اسناد استاندارد و تعیین الزامات آزمون آن، با همکاری دفاتر تخصصی صورت گرفته و مراحل تصویب و ابلاغ آن نیز در حال انجام است که این موضوع به بومی سازی اسناد استاندارد و اجرایی شدن آن کمک خواهد کرد.

جمشیدوند با اشاره به عزم دفتر تخصصی ماشین آلات وزارت صمت به توسعه استانداردها در تولید ماشین آلات اشاره کرد و افزود: استانداردسازی در تمامی مراحل و فرایندهای تولیدی جهت رسیدن به محصولات با کیفیت، در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به تفاهم صورت گرفته با سازمان استاندارد این موضوع از این پس با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.