سود هنگفت بسته بندی کردن برنج در جیب دلالان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: این روزها در برخی از فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود که قیمت برنج بسته‌بندی با قیمت فله تفاوت دارد و دلالان به بهانه بسته‌بندی کردن برنج سود زیادی به جیب می‌زنند.

به گزارش کنکاش فردا، مسعود اسدی‌پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه قیمت برنج به طور میانگین هر کیلوگرم ۴۱ تا ۴۳ هزار تومان در کارخانه‌های شالیکوبی فروخته می‌شود، اظهار کرد: به اندازه کافی برنج در شهرستان رشت وجود دارد و مصرف کنندگان برنج نباید بیش از این قیمت‌ها خریداری کنند.

وی افزود: این روزها در برخی از فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود که قیمت برنج بسته‌بندی با قیمت فله برنج تفاوت دارد و دلالان به بهانه بسته‌بندی کردن برنج سود زیادی به جیب می‌زنند.

اسدی پرور ادامه داد: از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود نظارت‌ها را تشدید کنند و جلوی این سوء‌استفاده‌های دلالان برنج گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت  اضافه کرد: باید مشخص شود که چقدر هزینه بسته‌بندی برنج می‌شود و چه میزان باید به خاطر این بسته‌بندی به هر کیلوگرم برنج افزوده شود زیرا سودی که هم‌اکنون بر بسته‌های برنج اعمال می‌شود، غیرعادلانه است.

سیاه کردن بازار برنج سفید داخلی از اهداف دلالان

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد اهداف شومی  پشت پرده گران کردن برنج داخلی وجود دارد و یکی از این اهداف سیاه کردن بازار برنج سفید است و به این ترتیب می‌خواهند راه را برای افزایش واردات برنج خارجی باز کنند.

اسدی‌پرور خاطرنشان کرد: هر کدام از تعاونی‌های سراسر کشور که نیاز به برنج دارند، می‌توانند به ما مراجعه کنند و ما آنها را به اتحادیه کارخانه های شالیکوبی معرفی کنیم تا برنجی با قیمت عادلانه را به مشتریان خود عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به اینکه سود گران شدن برنج داخلی در جیب کشاورزان و برنجکاران نیست و تنها دلالان از قیمت کنونی برنج سود می‌برند، تصریح کرد: کاهش قیمت تمام شده تولید برنج در شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور از اولویت‌های کاری ما است و امسال برای تحقق این امر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲۳ نفر از کشاورزان رشتی داده شده است.

وی گفت: افزایش تولید مکانیزه برنج در شهرستان ضمن کاهش قیمت تمام شده تولید برنج موجب کاهش سختی رنج تولید برنج نیز می‌شود.