شرکت ملی گاز و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت قرارداد امضا کردند

شرکت ملی گاز ایران و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، طرح‌های ساخت داخل و توسعه‌ای اشتغال‌آفرین تولید بار اول قرارداد امضا کردند.

به گزارش کنکاش فردا، مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین امضای قرارداد «حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، طرح‌های ساخت داخل و توسعه‌ای اشتغال‌آفرین تولید بار اول در حوزه نیازمندی‌های شرکت ملی گاز ایران» که به امضای مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت رسید، گفت: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، بخش دانش‌بنیان، پیشران توسعه و حرکت رو به جلو کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به گستره عظیم جغرافیایی فعالیت شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور و نیاز به محصولات های‌تک برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم و بخش صنعت، شرکت ملی گاز ایران اهتمام جدی به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فعالیت خود دارد و امیدواریم حمایت از صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت برکات و نتایج خوبی در زمینه محصولات دانش‌بنیان صنعت گاز داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: اتفاق‌های خوبی در صنعت نفت در حال رخ دادن است. قوانینی هم که در مجلس در ارتباط با بخش تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شده، راه را برای آن‌ها هموار کرده است.

چگنی با بیان اینکه دستاوردهای دانش‌بنیان در صنعت گاز باید افزایش یابند، تصریح کرد: مدیریت پژوهش و فناوری در بخش خانه گاز تلاش خوبی برای توسعه دستاوردهای دانش‌بنیان در صنعت گاز انجام دادند؛ هرچند جای اقدام‌های بیشتر همچنان وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در همه عرصه‌ها امید به توسعه کشور در همه جنبه‌ها وجود دارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید تقویت شوند تا بتوانیم به دستاوردهای راهبردی و محوری کشور برسیم. امیدواریم در آینده شاهد حضور بیشتر محصولات دانش‌بنیان در صنعت گاز و مجموع صنایع کشور باشیم.

اقدام‌های ارزشمند شرکت ملی گاز ایران در توسعه فعالیت‌ دانش‌بنیان‌ها

حمید حیدری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت نیز با قدردانی از شرکت ملی گاز ایران به‌دلیل اقدام‌های ارزشمند در توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران بین شرکت‌های وزارت نفت همواره برای فضا دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرو و پیشقدم بوده است.

وی ادامه داد: مشارکت در فعالیت صندوق برای شرکت‌ها همانند سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات است. امیدواریم شرکت ملی گاز ایران با درکی که از اهمیت پژوهش و فناوری دارد، همواره مدافع دانش‌بنیان‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، طرح‌های ساخت داخل و توسعه‌ای اشتغال‌آفرین تولید بار اول در حوزه نیازمندی‌های شرکت ملی گاز ایران در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و پیرو اجرای بند «ه» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور و آیین‌نامه اجرای مربوطه و پیرو ابلاغیه وزیر نفت در قالب دستورعمل آیین‌نامه اجرایی، قرارداد عاملیت بند قانونی یادشده بین شرکت ملی گاز ایران (مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی) و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امضا شد.