صنعت مبلمان منبت ملایر در عرصه جهانی قابل عرضه است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: امروز صنعت مبلمان منبت ملایر در عرصه جهانی قابل عرضه است و بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر برای این توسعه سنگ‌تمام گذاشتند.

به گزارش کنکاش فردا؛ قدرت الله ولدی در آیین افتتاح مرکز فروش پارچه مبلی، به رشد و توسعه هنر صنعت مبلمان ملایر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: موظف به مهیا کردن زیر ساخت‌های لازم برای ارایه خدمات بهتر به مردم و قوی‌تر بودن بخش خصوصی هستیم.

وی اظهار داشت: نتیجه اقدامات بخش خصوصی همواره مثبت است و باید برای حضور مبلمان منبت ملایر در بازارهای جهانی حامی آنها باشیم.

ولدی ادامه داد: زمینه های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران در این شهرستان مهیا است و به تازگی نیز سفیر کشور غنا برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در سفر به این شهرستان، از ظرفیت‌های شهر جهانی مبلمان منبت بازدید کرد.

فرماندار ویژه ملایر توسعه سرمایه‌گذاری در هنرصنعت مبلمان منبت را موجب ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت و اقتصاد مردم دانست و گفت: این امر برای ما ارزشمند است و با تمام توان امکانات و زمینه های لازم را برای ورود سرمایه‌گذاران مهیا می‌کنیم.

ولدی با بیان اینکه مبلمان منبت با برند “ملایر آگِر” در سطح کشور و جهان عرضه می‌شود، بیان کرد: سایت ملایر آگر برای خرید آنلاین در دسترس همه هموطنان است.

وی ارتقای هر چه بیشتر کیفیت تولیدات، عرضه پارچه‌های مبلی باکیفیت و متنوع، ایجاد خلاقیت و نوآوری در تولیدات، حفظ و تقویت اعتماد مردم، ارائه خدمات پس از فروش و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش مبلمان منبت را از ضرورت‌های این هنرصنعت برشمرد و گفت: حضور فعالان مبلمان منبت ملایر در نمایشگاه اکسپو دبی نشان از همت بلند و عزم و اراده محکم آنان دارد که قابل تحسین است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به طرح توسعه شهرک تخصصی مبلمان حاجی‌آباد و مهیا بودن بخش‌های مختلفی همچون زمین ۱۷ هکتاری جاده سلامت برای ایجاد شهر نمایشگاهی، خواستار نظارت هر چه بیشتر در واگذاری قطعات شهرک طبق قانون به متقاضیان شد و بیان کرد: صنعت مبلمان منبت ملایر رو به رشد و توسعه است و در حمایت از بخش خصوصی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

ولدی با اشاره به درخواست فعالان مبلمان منبت ملایر مبنی بر برگزاری جشنواره نوروزی، تاکید کرد: از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشنواره مبل و منبت طبق روال سال‌های گذشته همزمان با ایام دهه فجر و در صورت مساعد بودن شرایط شیوع ویروس کرونا و کاهش محدودیت‌ها انجام شود.

به گزارش ایرنا؛ مرکز فروش پارچه مبلی “سیموسیتو” با عرضه برندهای ایرانی و  خارجی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی در بازار بزرگ مبل ملایر افتتاح شد.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۹ هزار منبت‌کار و استادکار ماهر و بیش از پنج هزار کارگاه فعال مبلمان منبت است و بیش از ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این هنر فعالیت می‌کنند.

هنر مبلمان منبت ملایر سال ۱۳۹۸ به ثبت جهانی رسید.

مرکز فروش پارچه مبلی روز سه‌شنبه با حضور فرماندار ویژه ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس و فعالان مبل و منبت در بازار بزرگ مبل ملایر افتتاح شد.