طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان تنها به صنایع اختصاص دارد

استاندار اصفهان گفت: در طرح ملی انتقال آب از خلیج ‌فارس به فلات مرکزی و شرق کشور، ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به این استان تخصیص پیدا خواهد کرد که تنها به صنایع داده می‌شود.

به گزارش اخبارفلزات، عباس رضایی استاندار اصفهان در دهمین جلسه کارگروه زیربنایی سال جاری در استانداری اصفهان با بیان اینکه کم‌آبی اصلی‌ترین و حادترین مساله استان است، اظهار داشت: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب می‌شود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان، دغدغه تامین آب را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سهم آب انتقالی از خلیج فارس در آینده مختص صنایع استان اصفهان است و هیچ ارتباطی به آب آشامیدنی، کشاورزی و حق‌آبه‌های استان ندارد گفت: واحدهای بزرگ صنعتی استان ازجمله ذوب‌‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه و همچنین اتاق بازرگانی، استانداری و شهرداری اصفهان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت حل مشکلات مردم، تصریح کرد: نگاه مدیران باید جامع، بدور از قشری‌نگری و بخشی‌نگری و با هدف رفع مشکلات مردم و استان باشد.

رضایی با اشاره به اینکه بعضی از مسئولان سازمان‌ها تنها دستورالعمل‌های خشک و قانونی خود را می‌بینند ادامه داد: قانون برای گره‌گشایی از کار مردم است نه اینکه با استفاده از مواد قانونی، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در کار مردم مانع ایجاد شود و لذا مدیران و کارشناسان باید با دید باز از لابه‌لای مواد قانونی در جهت حل و رفع مشکلات مردم ‌استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: در مجموع ۴۶۳ مصوبه به این نشست رسیده بود که از این تعداد ۱۹۴ طرح مورد موافقت و ۲۶۷ مورد مخالفت داشت و چند مصوبه هم به‌صورت موردی در این جلسه ارائه شد.

علیرضا قاری قرآن افزود: ۲۶۷ مورد مخالفت‌ها بیشتر مربوط به اتاق‌های کارگری و مواردی مصوب شده در بخش کارگروه کشاورزی بود که بیش از ۲۵۸ مورد به اتاق‌های کارگری اختصاص داشت.

وی ادامه داد: مصوبات جلسه امروز به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه خواهد شد و در این شورا مطرح و مصوبه نهایی را دریافت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در دهمین جلسه کارگروه زیر بنایی سال ۱۴۰۰ با حضور استاندار ۴۶۳ طرح مصوب، ۲۶۷ طرح رد و ۱۹۴ طرح مورد موافقت قرار گرفت. استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان، بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد.