عرضه محدود تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از سوی تولیدکنندگان/ قیمت تغییر نکرده است

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از سوی تولیدکنندگان در بازار محدود شده، اما هنوز افزایش قیمتی برای این دو کالا رخ نداده است.

به گزارش کنکاش فردا، «قاسمعلی حسنی» اظهار داشت: تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از اقلامی است که تا پیش از آزادسازی قیمت روغن خوراکی به‌صورت تحمیلی به بنکداران داده می‌شد.

وی افزود: بنکداران برای تامین روغن خوراکی در بازار مجبور به خرید رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی از تولیدکنندگان می‌شدند، اما در یک ماه گذشته این محصولات از تحمیلی بودن خارج شده و عرضه آن به بازار محدود شد.

حسنی با بیان اینکه با کاهش عرضه این محصولات شاهد خریدهای غیرمتعارف و مازاد بر نیاز مصرف‌کنندگان در بازار هستیم، خاطرنشان‌کرد: بنکداران پیگیری‌هایی برای خرید کالا از تولیدکنندگان کرده‌اند، اما با عرضه محدود و اندک به دستشان می‌رسد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه تولیدکنندگان در انتظار تصمیم برای اصلاح قیمت این دو کالا از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند، تصریح‌کرد: قیمت قوطی از ۲ هزار و ۳۰۰ تومان به سه‌هزار و ۷۰۰ تومان و ماهی از ۳۱ هزار تومان به ۵۵ هزار تومان افزایش یافته است، این تغییرات شامل کارتن، کارگر، حمل‌ونقل و روغن خوراکی نیز می‌شود.

وی گفت: محدود شدن عرضه این کالا به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده این دو محصول به دلیل انتظار تولیدکننده برای تعیین قیمت توسط سازمان مذکور است، البته عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی در بازار محدود شده اما هنوز افزایش قیمتی در این بخش را رخ نداده است.