فروش ۱۵ هزار میلیاردی محصولات دانش بنیان از سوی شرکت‌های ناحیه نوآوری پردیس

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فروش ۱۵هزار میلیارد تومانی شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری پردیس خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، سورنا ستاری در جریان بازدید وزیر ارتباطات از ناحیه نوآوری پردیس، با اشاره به سهم قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور گفت: به طور خاص و در ناحیه نوآوری پردیس، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه الکترونیک، میکروالکترونیک، نرم افزار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع و تجهیزات پیشرفته مستقر شده اند و اکنون پروژه ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری به وسعت ۱۰۰۰ هکتار در مسیر تحقق است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری پردیس، ادامه داد: ۷ هزار نفر در شرکت‌های پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند که بالغ بر ۵۰ نفر از آنها نخبه‌های بازگشته به کشور در قالب حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، ضمن آنکه دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها، به بسیاری از صنایع از جمله نفت، نیرو و کشاورزی نیز کمک کرده است.

به گفته ستاری، ۲۷۰۰ نیروی انسانی به کشور بازگشته‌اند که ۵۰ نفر از این تعداد در شرکت‌های پارک فناوری پردیس، کارخانه‌های نوآوری و سایر نواحی مشغول به فعالیت هستند و یا شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق خود را ایجاد کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری با هدف زیر یک چتر آوردن نوآوری‌ها اشاره کرد و افزود: علاوه بر تهران، در سایر استان‌های کشور نیز اماکنی که متروکه و بلااستفاده بودند، به مأمنی برای خلق نوآوری‌ها و تبدیل ایده‌های نیروی انسانی خلاق به پدیده تبدیل شده اند. یکی از بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است و به زودی تعداد این کارخانه‌های نوآوری استانی افزایش خواهد یافت.

ستاری از فروش ۱۵هزار میلیارد تومانی شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری پردیس خبر داد و یادآور شد: شرکت‌ها ۷۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و موجب بهبود این ناحیه شده‌اند؛ صادرات این کسب و کارها همچنین سال گذشته ۹ میلیون یورو و در مجموع بیش از ۳۰۰میلیون یورو به بیش از ۲۲ کشور بوده است. این امر موجب صرفه جویی ۲۳۵ میلیون یورویی ارز شده است.