فساد اقتصادی با نهضت عمومی ریشه‌کن می‌شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه باید روح انقلابی و جهادی در اقتصاد کشورمان حاکم شود، گفت: ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی در ایران نیازمند نهضت عمومی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش کنکاش فردا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره موضوع عدالت در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) (دوم آبان) افزود: موضوع عدالت هم‌اکنون در حوزه‌های علمی و درمانی کشورمان تا حدود زیادی محقق شده است اما در حوزه اقتصاد با مشکل‌هایی مواجه هستیم و نمره قابل قبولی در این بخش کسب نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین فساد در کشورمان به آلودگی اقتصاد مربوط است، اادامه داد: بدون شک دمیده شدن روح انقلابی و جهادی در اقتصاد کشور به معنی افزایش یک شبه فروش نفت، گاز و بنزین یک شنبه نیست، چرا که این موضوع با سیاست‌های جهانی آمیخته است.

خطیب جمعه کاشان با تاکید بر اینکه سرنوشت نفت در جهان به دست یک مشت عناصر استکباری است، اظهار داشت: باید بخش عظیمی از اقتصاد ایران، مردمی باشد، مردم را به صحنه آورد و دزر کار مردم گره گشایی کرد.

وی تصریح کرد: نباید شرایطی ایجاد شود که یک ایرانی به دلیل پیچ و خم‌های اداری موجود، در خارج کشور سرمایه‌گذاری کند.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر اینکه باید عدالت در همه زمینه‌ها و حتی در مقابل دشمنان مورد توجه قرار گیرد، گفت: عدل، شعار انقلاب اسلامی و اساس و فلسفه قیام حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) است.

وی افزود: همه برنامه‌ها باید پیوست عدالت داشته باشد و اجرای این مهم با بی‌عدالتی، تهمت و دروغگویی ممکن نیست.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه دولت سیزدهم در درون هماهنگی بسیار خوبی دارد اما در حفره‌ها و چاله‌های عظیمی قرار گرفته‌ است، گفت: باید با ایجاد نهضت عمومی برای ریشه‌کن کردن مشکلات اقتصادی، اعتماد مردم نسبت به دولت روز به روز افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: انقلابی‌گری همواره با صبر، تحمل و مقاومت همراه است و امید می‌رود مشکلات اقتصادی کشور با عزم جدی و همراهی مردم و مسوولان مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسوولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، عدل را مهمترین هدف میانی بعثت پیامبران برشمردند و افزودند: قرآن کریم حتی عدالت را درباره دشمنان لازم می‌داند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در مقوله عدالت نیز مسوولان مخاطب اول هستند. در همه تصمیمات و مقررات باید مساله عدالت مورد توجه باشد و در مواردی که لازم است پیوست عدالت برای تدوین و اجرای آنها در نظر گرفته شود.

ایشان با تأکید بر رفتار عادلانه در همه شئون و محدود نکردن آن به تقسیم اموال و ثروت‌ها، به‌عنوان نمونه به فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کردند: گاهی در فضای مجازی با خلاف‌گویی، تهمت و قول بغیر علم، بر خلاف عدالت رفتار می‌شود که هم افرادی که با این فضا سر و کار دارند و هم کسانی که مسوولیت آن را در اختیار دارند باید مراقبت کنند.

رهبر انقلاب افزودند: باید یاد بگیریم عادلانه رفتار کنیم و حتی در موقعیتی که حرف کسی را قبول نداریم، مخالفت خود را با تهمت، دروغ و اهانت آلوده نکنیم.