فعالیت‌های معدنی «کچاد» در سه بخش در حال انجام است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو چادرملو گفت: فعالیت‌‎های اکتشافی توسعه‌ای در معدن چادرملو در حال اجراست و امسال ۱۰ میلیون تن خوراک از محل معادن شرکت و همچنین فرآوری باطله‌های معدنی تامین خواهد شد.

به گزارش کنکاش فردا، امیرعلی طاهرزاده همچنین به ساخت نیروگاه‌های برق در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و یک واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی است و دومین واحد سیکل ترکیبی خود را نیز طی قرارداد (EPC) با گروه مپنا به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو در حال ساخت دارد. از این رو امیدوار هستیم در سه ماهه دوم سال جاری، بهره‌برداری از واحدهای یک و ۲ گازی این نیروگاه آغاز و به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، کلنگ یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در منطقه خضرآباد استان یزد به زمین زده شد و اکنون پنل‌های خورشیدی آن خریداری و پیمانکار آن نیز مشخص شده است .

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ساخت دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر در شهرستان‌های اردکان و بهاباد را از جمله طرح‌های در دست اجرای «کچاد» عنوان کرد.

طاهرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی چادرملو در سه بخش در حال انجام است، اظهار داشت: فعالیت‌‎های اکتشافی توسعه‌ای در معدن چادرملو در حال انجام است و امسال ۱۰ میلیون تن خوراک از محل معادن شرکت و همچنین فرآوری باطله‌های معدنی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در محدوده آنومالی ۱۰ که در فاصله ۱۵ کیلومتری معدن فعلی چادرملو واقع شده، مناقصه انتخاب پیمانکار استخراج انجام شده است و تاکنون حدود یک هزار و ۳۰۰ متر حفاری در آن انجام شده است. همچنین مناقصه انتخاب پیمانکار به منظور اجرای عملیات استخراج و باطله‌برداری در توده جنوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد: برای محدوده آنومالی D19، تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به طور مشترک از سوی دو شرکت چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران انجام شده است و هم‌اکنون پس از ۱۷۰ میلیون تن باطله‌برداری از این معدن، به ذخیره سنگ‌آهن رسیدیم.

طاهرزاده خاطرنشان کرد: در عین حال خرید سنگ‌آهن از سایر نقاط کشور نیز در دستور کار است و نسبت به خرید و تامین سنگ آهن از معادن کوچک و سایر محدوده‌های موجود در استان و سطح کشور اقدام می‌کنیم؛ به طوری که سال گذشته ۶ میلیون تن خرید سنگ‌آهن توسط چادرملو انجام شد.

وی با بیان اینکه اکنون عملیات استخراج از محدوده زریگان در مرحله مناقصه انتخاب پیمانکار است تا بخشی از تامین خوراک چادرملو از این محل انجام شود، تاکید کرد: همواره تلاش ما بر این بوده و هست که ابتدا محدوده‌های قابل قبول و اقتصادی را پیدا کنیم و سپس سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو چادرملو ابراز کرد: در عین حال در قالب یک کنسرسیوم برای دستیابی به منابع جدید معدنی در افغانستان، در حال رایزنی با مسئولان این کشور هستیم.

طاهرزاده در پایان با اشاره به اینکه کارخانه تولید کنسانتره بهاباد با ظرفیت تولید یک تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است، یادآور شد: خط تولید کلاف شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن نیز تا پایان امسال راه‌اندازی و وارد تولید تجاری خواهد شد.