فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مراکز مثبت زندگی در اردبیل از ۳ سال پیش راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۴۳ مرکز مثبت زندگی در اردبیل فعال است.

به گزارش کنکاش فردا، بهزاد ستاری ظهر چهارشنبه در نشست با مشاوران و مسئولان مراکز مثبت زندگی در اردبیل اظهار کرد: این مراکز سبب ایجاد اشتغال ۲۲۰ نفر در رشته‌های مرتبط از جمله ۱۶۰ مددکار شده است.

وی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی برای کمک‌های پایه و عمومی شامل ۲۲ نوع خدمت راه‌اندازی شده‌اند تا خدمات سطح اول از جمله مددکاری، غربالگری بینایی و شنوایی، ژنتیک، شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و جذب مشارکت‌های مردمی در منطقه زیر پوشش هر مرکز ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح محرومیت‌زدایی در ۴۹ محله کم برخوردار این استان خبر داد و گفت: این محله‌ها در شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، اردبیل و مشگین‌شهر مشخص شده که از این تعداد ۳۴ محله سهم بهزیستی، ۸ محله سهم کمیته امداد، ۴ محله سهم جمعیت هلال احمر و ۳ محله سهم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

ستاری با اشاره به شناسایی نیازمندان واقعی در محله‌های پر آسیب با اجرای این طرح افزود: نیازمندان جا مانده در این قالب، از سوی دستگاه‌های متولی شناسایی و نسبت به رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های احتمالی این محله‌ها اقدام خواهد شد.

وی توانمندسازی اجتماعی محله‌ها را از جمله مزیت‌های این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: با توانمندسازی محله‌های کم برخوردار و شناسایی آسیب‌های مربوط به اعتیاد، بیکاری، طلاق، معلولیت‌ها و کودک آزاری می‌توان گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان اردبیل اضافه کرد: این مراکز به عنوان بازوان اجرایی بهزیستی در محله‌ها هستند که خدمات پایه‌ای و سطح یک را ارائه می‌کنند که امید می‌رود تا پایان سال‌جاری ۶ مرکز دیگر هم به این تعداد اضافه شود.