مذاکرات ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران خراسان رضوی

محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران و مقصد خدایقولیف رییس کل خدمات گمرکی ترکمنستان در مرز باجگیران خراسان رضوی و هودان ترکمنستان در پنج محور با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش کنکاش فردا، ایجاد دروازه مشترک مرزی توسط گمرکات ایران و ترکمنستان، پیشنهادهای جدید برای توسعه و تسهیل مبادلات مرزی، تشکیل کارگروه مشترک متشکل از مدیران عالی رتبه گمرک جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به صورت منظم و دوره ای با تعیین زمان بندی مناسب، افزایش مبادلات بازارچه های مرزی و برطرف کردن محدودیت های تردد مسافر و نیز تفاهمنامه آموزشی بین گمرک ۲ کشور در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ابراهیم نقدی سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک ایران،مهدی محمدی مشاور رییس کل و سرپرست اداره کل حراست، امید گلزاری سرپرست دفتر همکاری های بین الملل، فاطمه اعتماد مقدم سرپرست مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک و جواد جعفری ناظر گمرکات استان خراسان رضوی، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران را همراهی می کنند.

گمرک مرزی باجگیران در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان، از قدیمی ترین گمرک های خراسان بزرگ با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال به شمار می رود و نزدیکی به عشق آباد، پایتخت ترکمنستان، از مزیتهای آن است.