همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی در جیرفت

دومین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنکاش فردا، رئیس دانشگاه جیرفت برگزاری این همایش را ، بخشی از رسالت دانشگاه جیرفت، در احساس مسئولیت اجتماعی برای حمایت از صنایع، تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار دانست وافزود: هدف اين كنفرانس علاوه بر تبيين زنجيره اي از فعاليتها و اقدامات مستقلي كه انحصاراً موجبات توانمند سازي و ارتقاء مجموعه صنعت و شركتهايي كه در اين حوزه فعاليت مي کنند ؛ بررسی رويكردها و تبيين زيرساخت های است.

وی  افزود: این همایش با بهره گیری از تجارب صنعتگران و دانشگاهیان در راستای شعار امسال که ” تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” است ؛سعی بر مانع زدایی ها و ارتباط هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی و صنایع دارد.

حجت الاسلام شاهرخی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جیرفت  هم  با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاهیان با صنعتگران گفت: برای رشد علمی و پیشرفت جامعه و کشور باید یافته های علمی در اختیار همه آحاد جامعه قرار گیرد و برگزاری این همایش ها می تواند یافته های علمی پژوهشگران را در اختیار صنعتگران قرار دهد.

رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران  هم گفت: امروز تاثیر علم شیمی در پیشبرد صنایع علم بر هیچکس پوشیده نیست و  وشیمیدانان می توانند بیشتر مشکلات صنعت شیمی را حل کنند.

عباس ترسلی افزود: صنعت  شیمی هم سرمایه آور است و هم منجر به افزایش تولید کشور می شود لذا اگر مسئولان همانطور که صنایع خودروسازی را حمایت می کند صنایع شیمی را نیز حمایت کنند مسلما در کوتاه مدت رونق اقتصادی خوبی خواهیم داشت.

رئیس کمیته شیمی صنعت انجمن شیمی ایران با قدر دانی از اعضای هیات علمی جوان دانشگاه جیرفت گفت: برگزاری این همایش در دانشگاه جیرفت و در شهرستان جیرفت که قطب کشاورزی و تاریخی استان کرمان به عنوان یک استان صنعتی، می تواند رشد صنعت را در بخش های زیر گروه کشاورزی و معدن رونق ببخشد.

قنبری  با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته دانشجویان بعد از فراگیری آموزه های دانشگاهی برای کاربرد و استفاده از آموزش وارد حوزه صنعت می شوند و آموزش های لازم را می بیند خاطر نشان کرد: پس از گذراندن مرحله آموزش در صنعت سپس به دانشگاه برمی گردند که مسائل علمی را ارزیابی صنعتی  کنند.

دبیر علمی دومین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی کمیته شیمی صنعت انجمن شیمی ایران گفت: نخستین بار در سال ۹۵ این همایش با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان و شهرستان جیرفت و کمیته شیمی صنعت انجمن شیمی ایران برگزار شد.

ندا سیدی افزود:  ازصد مقاله  ارسالی به دومین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی کمیته شیمی صنعت انجمن شیمی ایران  ۱۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۷۷ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است .

در پایان این همایش با اهداء لوح سپاس و تندیس همایش از سخنرانان و پوستر برتر قدر دانی شد.