واحدهای مسکن روستایی لرستان تا پایان ۱۴۰۶ مقاوم‌سازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۱۹ هزار واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است و کار مابقی واحدها نیز تا پایان سال ۱۴۰۶ انجام می‌شود.

به گزارش کنکاش فردا، مسعود رضایی روز جمعه در جلسه شورای عالی مسکن و شهرسازی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی لرستان زندگی می‌کنند که تاکنون مقاوم سازی ۱۱۹ هزار واحد اجرایی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به این نهاد واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: از ۸۸ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اجرای ۳۲ هزار واحد در قالب این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی سهمیه سالیانه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان را حدود هشت هزار واحد عنوان و تصریح کرد: با اجرای سهمیه سالیانه ابلاغی بهسازی و بازسازی، تا ۶ سال آینده تمامی واحدهای فرسوده روستایی در روستاهای استان‌ مقاوم سازی خواهد شد.

رضایی لرستان را از استان‌های پیشرو در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی برشمرد و گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور ۵۰  و در این استان ۸۰ درصد است.