واحد پرورش ماهی قزل آلا در هشترود افتتاح شد

همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد پرورش ماهی قزل آلا با هزینه کرد ۱.۵ میلیارد تومان در هشترود به بهره برداری رسید.

به گزارش کنکاش فردا، علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود با اعلام حمایت از سرمایه گذاری فعالان بخش شیلات در شهرستان به خصوص در حاشیه رودخانه سر ریز به سد سهند و اطراف سد گفت: با افتتاح این واحد مجموع واحدهای تولیدی پرورش ماهی در هشترود به ۱۲واحد رسیده و سالانه بیش از ۳۵۰تن گوشت ماهی تولید و به بازار عرضه می شود.
علیرضا توری افزود: ظرفیت این واحد پرورش ماهی قزل آلا ۱۰ تن بوده و با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان برای ۳ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.
قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی هم گفت : شهرستان هشترود با توجه به وجود رودخانه های پرآب به خصوص رودخانه های  پایاب سد سهند مستعد برای پرورش شیلات از جمله انواع ماهی ها است.
وی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری شرکت شیرین عسل بزرگترین پرورش ماهی شمالغرب در هشترود احداث خواهد شد، افزود : ۳۰ میلیون متر مکعب مجوز آب برای برداشت از رودخانه های پرآب و دائمی استان در نظرگرفته شده که هر شهرستانی بتواند بیشتر جذب سرمایه گذار برای  احداث پرورش ماهی را داشته باشد از این سهم بهره مند خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهرستان‌ های هشترود و چاراویماق از شهرستان‌های با ظرفیت آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی است که رونق بخشی به گردشگری شیلاتی آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است .
جعفروند با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی شیلاتی تاکید کرد: زمینه برای فعالیت و همکاری موسسه های علمی و تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان مهیا است که از این رو همه همکاران جهت تحقق برنامه های پیش بینی شده امسال بیش از پیش کوشش کنند.
وی با اشاره به ظرفیتهای موجود استان در زمینه شیلات و آبزی پروری، بخش نظارتی و ترویجی را بسیار ضروری و موثر دانست و گفت: سال گذشته تولید آبزیان در استان بیش از ۹ هزار تن انواع آبزیان (گرمابی، سردابی و خاویاری) بود و امید است این رقم امسال بیشتر شود.
جعفروند گفت: سرانه مصرف ماهی در استان ۶.۹ کیلوگرم و در کشور ۱۱ کیلوگرم می‌باشد که امیدواریم بتوانیم با تولید بیشتر زمینه مصرف بیشتر ماهی فراهم کنیم.