واردات کمتر از ۶۰۰ تن محصولات آرایشی به کشور

در هشت ماهه امسال کمتر از ۶۰۰ تن محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و مو وارد کشور شده است، که از این میزان واردات ژل قابل تزریق ۲۷۰ تن، عطریات و ادکلن ۱۴۴ تن و شامپو بیش از ۸۰ تن بود.

به گزارش کنکاش فردا، در هشت ماهه امسال ۸۰ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم شامپو از کشورهای ایتالیا و سریلانکا وارد کشور شده که ارزش واردات آن معادل ۲۶۰ هزار و ۳۷۴ دلار بوده است.

در بین اقلام آرایشی، واردات عطریات و ادکلن‌ها از ۴۶ تن در سال گذشته به ۱۴۴ تن در هشت ماهه ابتدای سال جاری رسیده که ارزش آن نیز چهار میلیون و ۶۹۶ هزار دلار ثبت شده است. در این مدت واردات ژل قابل تزریق و سایر فرآورده‌های زیبایی و آرایشی ۲۷۸ تن و به ارزش ۲۲ میلیون دلار انجام شده است.

بنابر گزارش گمرک، واردات انواع صابون حمام و دستشویی، صابون گلسیرینه، صابون طبی و پودر صابون، محصولات و فرآورده‌های آلی تانسیو اکتیف به منظور شست و شوی بدن به شکل مایع یا کرم صفر و ممنوع بوده است.

واردات فرآورده‌های مراقبت و نگهداری از پوست از جمله انواع کرم‌ها و ضد آفتاب ها، رژلب، برق لب، مداد لب و سایر فرآورده‌های آرایش لب، لاک ناخن و فرآورده‌های آرایش ناخن و همچنین پن‌کیک و فوندانسیون‌های آرایشی صفر و ممنوع اعلام شده است.

همچنین بر اساس این گزارش در هشت ماهه امسال واردات انواع فرآورده‌های مربوط به مو نیز از قبیل اسپری مو، ژل موی سر، فیکساتورهای موی سر، فر کننده‌ها و صاف کننده‌های شیمیایی نیز صفر و ممنوع بوده است.