چینی ها در طرح نهضت مسکن منتقل کننده فناوری هستند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکاران طرح ملی نهضت مسکن نیروهای توانمند داخلی خواهند بود ولی انتقال تکنولوژی ساخت توسط چینی‌ها انجام می شود.

به گزارش کنکاش فردا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در طرح ملی نهضت مسکن مورد توجه قرار گرفته است موضوع استفاده از تکنولوژی‌های نو در ساخت ساختمان در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده واحدهای مسکونی است.

وی افزود: در این راستا تلاش شده تا با انتقال فناوری ساخت نوین مسکن نقش ویژه ای در کاهش قیمت تمام شده منازل در این طرح داشته باشیم.

قادری ادامه داد: این طرح قرار است با همکاری نیروهای توانمند داخلی و پیمانکاران این بخش با همکاری نیروهای چینی اجرایی شوند که در این طرح قرار است نیروهای داخلی و پیمانکاران وظایف اصلی را بر عهده داشته باشند اما نیروهای چینی منتقل کننده فناوری‌های نوین به کشور باشند.

به گفته این نماینده مجلس، وزارت دفاع نیز در طرحی مشابه به سرمایه گذاری در حوزه تخصصی فعالیت خود با استفاده از نیروهای شریک خارجی اقدام کرده است. در طرح ملی نهضت ساختمان پیمانکاری به شریک چینی داده نمی‌شود و از ظرفیت نیروهای نخبه داخلی بهره برداری می‌شود.