کاهش تقلب در پخش مواد غذایی در اردبیل

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سیاست ابلاغی جدید وزارت بهداشت در حوزه پخش و توزیع مواد غذایی امکان تقلب در این حوزه را به حداقل خواهد رساند.

به گزارش کنکاش فردا، محسن ارزنلو معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، به اهمیت رصد و پایش تولید، توزیع و پخش مواد غذایی در جامعه تاکید و اظهار کرد: همانگونه که نظارت کافی بر عملکرد و تولید واحدهای تولیدی توسط کارشناسان معاونت غذا صورت می‌گیرد سیاست بر این هست که جهت رصد پخش و توزیع بهداشتی و سالم مواد غذایی تولیدی کارخانجات، مطابق ضوابط اعلامی وزارت بهداشت کنترل‌های لازم صورت بگیرد و در این صورت امکان تقلب در اجناس بسیار پایین خواهد آمد.

وی افزود: تلاش در جهت تولید مواد غذایی سالم و بهداشتی وظیفه همگانی هست و جامعه سالم با افراد سالم در صورتی محقق خواهد بود که دسترسی آسان به غذای سالم داشته باشد هر چند که سایر مقولات ورزشی و دیگر مؤلفه‌های سلامت نیز بر این امر دخیل هست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان بر ضرورت توجه کافی به سلامت غذایی مردم تاکید و تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در جامعه از حساسیت زیادی برخوردار است مسئله اطمینان از سلامت محصولات غذایی هست و در این راستا بهبود وضعیت برچسب گذاری محصولات غذایی به نحوی که برای عموم جامعه قابل درک باشد از اقدامات ارزشمندی هست که به مدد همکاریهای مناسب کارشناسان حوزه مواد غذایی معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال انجام است.

به گفته ارزنلو مواد غذایی تولیدی استان اردبیل بخاطر پیگیری‌های شبانه روزی کارشناسان و بازدیدهای مکرر از کارخانجات و آموزش‌های صحیح به مسئولان فنی جزو بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولیدی کشور است.