۵۰ شرکت توزیع آرایشی و بهداشتی دارای مجوز هستند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پنجاه شرکت توزیع آرایشی و بهداشتی از غذا و دارو مجوز دریافت کرده‌اند و جهت صدور مجوز به شرکتهای دیگر هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش کنکاش فردا، دکتر قباد محمدی در کارگاه آموزشی مقررات و قوانین عرضه کالاهای سلامت محور که در روز چهارشنبه  ۲۸ مهرماه با حضور صنف آرایشی و بهداشتی کرمانشاه و مدیران ذی ربط استان برگزار شد گفت: فروشگاه ‌های آرایشی و بهداشتی حتما از شرکتهای دارای مجوز خرید کرده و فاکتور رسمی و قانونی دریافت نمایند.
وی افزود: اصل خواسته ما از صنوف این است که هر کالایی که تهیه می‌کنند تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند.
دکتر محمدی تصریح کرد: توجه به برچسب اصالت و سلامت که از سوی وزارت بهداشت بر روی  کالاهایی که از مرزها وارد کشور شده‌اند الصاق شده است، از راههای مطمئن جهت رهگیری اصالت کالا است.
وی با اشاره به کالاهای سلامت محور تولید داخل افزود: این اقلام حتما باید دارای آرم سازمان غذا و دارو ( سیب سلامت) و شناسه بهداشتی ساخت باشند.
معاون غذا و دارو با اشاره به حساس بودن شرایط نگهداری کالاهای آرایشی و بهداشتی گفت: صنف محترم آرایشی و بهداشتی در مغازه شرایط  نگهداری محصولات از قبیل دما و نور را رعایت کنند، دمای مکان نگهداری باید در حد مجاز باشد چون دما و نور بیش از حدِ مجاز می‌تواند به کالاهای موجود در مغازه آسیب برسانند.

آموزش همگانی یک راهکار خوب برای جلوگیری از مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق
دکتر کیومرث رحیمی مدیر بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو: تکرار و مداومت آموزش تا حدی که موضوع مورد نظر ملکه ذهن مردم شود باید صورت پذیرد تا اثرات لازم را داشته باشد.

تقوای شرعی  و تقوای قانونی شرط  داشتن جامعه سالم است
دکتر حمید بهرام زاده معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه: تقوای یعنی به صورت پنهانی از خدا ترسیدن و گناه نکردن. حال اگر کسی در نیمه شب به چراغ قرمزی رسید و از آن عبور نکرد این یعنی تقوای قانونی داشتن، زیرا با وجود اینکه کسی او را نمی بیند اما به قانون احترام گذاشته است و این شرط لازم برای رسیدن به جامعه ای سالم است.
دکتر حمید بهرام زاده در کارگاه آموزشی مقررات و قوانین عرضه کالاهای سلامت محور گفت: وجود برخی مشکلات از قبیل کمبود و یا نبود تولید داخلی بعضی اقلام و نیز تعرفه های گمرکی باعث می شود که عده ای به قاچاق روی بیاورند و کالاهایی را به دست مصرف کنندگان برسانند که هیچگونه اطمینانی بر سلامت آنها وجود ندارد.
وی افزود: همه واقفیم که قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر لقتصاد به سلامت مردم نیز آسیب می رسانند. بسیاری از استانداردهای حمل و نقل و نگداری در این جابجایی ها رعایت نمی شود و کالاها درچار آسیب می شوند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه تاکید کرد: در ماده ۳ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی آمده است که  در صورتیکه مصرف مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی منجر به فوت مصرف کننده گردد مجازات سازنده یا تهیه کننده یا مخلوط کننده اعدام است. این موضوع مهمی است که عرضه کنندگان کالاهای سلامت محور باید به آن توجه کنند.