۶۱ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، باید ۲۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شود که ۶۱ مورد آن انجام شد.

به گزارش کنکاش فردا، آرام حیدری اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان معادل ۸۲ درصد آن، به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

وی تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را هزار و ۳۱۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: پیشرفت قابل توجهی در توسعه زیرساخت های ارتباطی کردستان اتفاق افتاده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: با وجود وضعیت توپوگرافی منطقه و با توجه به کوهستانی بودن راه های روستایی استان، اغلب سایت‌های راه اندازی شده فقط یک روستای استان را تحت پوشش قرار می دهد.

حیدری با اشاره به اینکه احداث ۲۹ سایت در دست اجرا است، ادامه داد: در حوزه فیبرنوری شهری و روستایی نیز اقدامات خوبی در حال اجرا بوده که در این راستا، ۵۴۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی به پیمانکاران ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ارتباطات شهری هم در قالب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ۱۲ هزارو ۵۳۰ پورت فیبرنوری نصب و آماده بهره برداری است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال در حوزه تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای حوزه فاوا نیز ۷۴ طرح با اعتبار ۲۷۶ میلیارد ریال در استان به تصویب رسید.

حیدری افزود: از این تعداد ۴۲ طرح در حوزه تسهیلات بند الف، چهار طرح در حوزه مشاغل خانگی و ۲۸ طرح هم مربوطه به اشتغال پایدار روستایی است که تاکنون در این حوزه مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال به متقاضیان توسط بانکهای عامل پرداخت شده است.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.