برگزاری اولین مجمع عادی عمومی سالانه تپسی

اولین مجمع عمومی سالانه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس معروف به تپسی روز چهارشنبه، 21 تیرماه ساعت 10 صبح در مجموعه فرهنگی ورزشی «تلاش» در تالار شهید آوینی با حضور سهامداران آغاز شد.

به گزارش کنکاش فردا، در ابتدای این مجمع میلاد منشی‌پور، مدیرعامل اجرایی تپسی با ارائه گزارشی اهم فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت در سال گذشته و کنونی را تشریح کرد.
منشی‌پور با بیان اینکه این شرکت توانسته است اعتماد عمومی را جلب کند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳ میلیون کاربر مسافر و بیش از دو میلیون کاربر راننده از تاریخ تأسیس تپسی در این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند. امروز در ۳۲ شهر فعالیت داریم و این شرکت ۸۰ میلیارد دلار درآمد ماهانه دارد و ارزش سفرهای سالانه ۴۲۰۰ میلیارد تومان است.
وی در ادامه افزود: ما بیش از ۱۳۰۰ پرسنل داریم که در این شرکت اقدام به بازاریابی و جذب راننده می‌کنند.
منشی‌پور تصریح کرد: شرکت تپسی امروز با دارا بودن چهار عنصر اصلی از جمله تیم متخصص مدیریتی و نرم‌افزاری، شبکه گسترده عرضه و تقاضا، زیرساخت فنی کارآمد و هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر یک اکوسیستم پلتفرمی کامل است.
وی ادامه داد: درآمد عملیاتی سال ۱۴۰۱ حدود دو و نیم برابر و سود خالص حدود ۴ برابر سال گذشته است. ما هر چقدر شبکه‌مان گسترده‌تر شود، هزینه عملیاتی‌مان به طور معناداری کاهش پیدا می‌کند و ما باید اقدام به سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم. ما از اسفند ماه ۱۴۰۰ تا اسفند ماه ۱۴۰۱، ۵۶ درصد در تعداد سفیر و ۶۰ درصد نیز در تعداد مسافران فعال افزایش داشته‌ایم که این موضوع باعث رشد پایدار و غیرتورمی شرکت تپسی شده است. تعداد سفرهایمان نیز ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
منشی پور با بیان اینکه توانمندی فنی در به کارگیری هوش مصنوعی، نقطه قوت تپسی در مسیر رشد شرکت است، گفت: هدف تپسی در سال ۱۴۰۲ دو برابر کردن درآمد و سه و نیم برابر کردن سود خالص است. مسیر رشد تپسی در سال کنونی توسعه بازار فعلی (افزایش ۳۵ درصدی سهم بازار در شهرهای اصلی، رشد ۶ برابری سرویس موتوپیک، توسعه سرویس بین شهری)، ایجاد فیچرها و محصولات جدید اقتصادی (اضافه کردن فیچرهایی مانند «عجله ندارم» که باعث افزایش درآمد شرکت می‌شود و سرویس جدید پاراترانزیت)، ورود به بخش‌های جدید بازار حمل و نقل (سرویس vip   و سرویس مدرسه) و توسعه کسب و کارهای جدید (رشد ۱۰ الی ۱۵ برابری تپسی پک، رشد پنج برابری تپسی گاراژ) است.
وی همچنین اظهار داشت: سرویس مدرسه و سرویس vip باعث جذب بیشتر مسافر و درآمدزایی بیشتر می‌شود. پشت سرویس «عجله ندارم» الگوریتمی نشسته است که پیش‌بینی می‌کند اگر مسافر بر فرض هفت یا هشت دقیقه صبر کند قیمت سفر حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند زیرا بالانس بازار در آن هفت، هشت دقیقه تغییر می‌کند..
در بخش دوم این مراسم گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ قرائت شد.
در پایان این مجمع در خصوص صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، اتخاذ تصمیم در خصوص تخصیص و تقسیم سود مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱، اتخاذ تصمیم در خصوص معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، تعیین پاداش هیأت مدیره، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل و تعیین حق‌الزحمه ایشان برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره و کمیته‌های تخصصی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ رأی‌گیری و در نهایت با اکثریت آرا تصویب شد.

تپسی یک سامانه هوشمند درخواست

حمل‌ونقل آنلاین است که سفرهای درون شهری را راحت‌تر، امن‌تر و ارزان‌تر می‌کند و در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد.