مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

به‌کارگیری به‌روزترین فناوری تولید در پروژه مدول سوم احیا «SKS»

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: با تکیه بر تجربیات گذشته و تکنولوژی و دانش به کار رفته در تمام حوزه‌های فنی، پروژه مدول سوم کارخانه‌های احیای فولاد کاوه از بالاترین سطح تکنولوژی و به‌روزترین فناوری‌های این حوزه بهره‌مند خواهد بود.

به گزارش کنکاش فردا، رویکرد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در طرح‌های توسعه‌ای، مبتنی بر توسعه متوازن با هدف دستیابی به تولید پایدار است و این پروژه از بالاترین سطح تکنولوژی و به‌روزترین فناوری‌های این حوزه بهره خواهد برد.

جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حاشیه بازدید از پروژه احداث مدول سوم احیا شرکت، بیان کرد: در سال جاری با استفاده از تخصص، دانش و هم‌دلی کارکنان، پروژه‌های بزرگی در کنار استمرار رکوردشکنی‌ها در فولاد کاوه جنوب کیش پیگیری خواهد شد.

وی پروژه مدول سوم احیا را شاخص‌ترین پروژه در حال انجام «SKS» دانست و افزود: رویکرد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در طرح‌های توسعه‌ای شرکت، توسعه متوازن با هدف دستیابی به تولید پایدار است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد: هدف اولیه از احداث پروژه مدول C در «SKS»، توازن تولید و تامین کسری آهن اسفنجی جهت تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی است.

حاتمی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث مدول سوم احیا از تیر ماه سال ۱۴۰۲ و هم‌زمان با عید سعید غدیر غم آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال این پروژه با جدیت در دستور کار همکاران قرار گرفت و امروز پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۳۵ درصد است؛ بنابراین طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه با قوت پیش خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ظرفیت مدول سوم احیا را یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: با تکیه بر تجربیات گذشته و تکنولوژی و دانش به کار رفته در تمام حوزه‌های فنی، پروژه مدول سوم کارخانه‌های احیای فولاد کاوه از بالاترین سطح تکنولوژی و به‌روزترین فناوری‌های این حوزه بهره‌مند خواهد بود.

حاتمی همچنین با اشاره به بهینه‌سازی‌ها و به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌های صنعت فولاد در این حوزه، اطهار داشت: در پروژه مدول سوم احیا در ساختار مهندسی سازه نیز بهینه‌سازی و تمهیدات لازم با نهایت دقت اندیشیده و به کار گرفته شده است تا شاهد بهره‌وری در بالاترین سطح ممکن باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت «SKS» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فولادی کشور، همواره پیشرو در استفاده از فناوری دانش‌بنیان و پیشتاز در بهینه‌سازی فرایند تولید آهن اسفنجی از طریق تزریق اکسیژن بوده است، خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده، زیرساخت تزریق اکسیژن به فرایند تولید آهن اسفنجی در مدول C جهت بالا بردن راندمان تولید در طراحی‌های پروژه مذکور لحاظ شده است و هم‌زمان با پیشرفت پروژه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش پیشرفت پروژه مدول سوم احیا مستقیم در حوزه مهندسی را حدود ۷۸ درصد و در حوزه عملیات سیویل در مراحل نهایی خواند و تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده و تلاش شبانه‌روزی تیم اجرایی در سه ماهه اول ۱۴۰۳، استراکچر و بدنه کوره تا ارتفاع ۳۰ متر نصب خواهد شد.

حاتمی در پایان با ابراز رضایت از فرایند تامین تجهیزات، یادآور شد: با پیگیری‌ها و نظارت دقیق انجام شده توسط همکاران، در حوزه تامین تجهیزات از برنامه‌ریزی‌ها جلوتر هستیم و تجهیزات مطابق برنامه‌ریزی خریداری و وارد انبارهای شرکت شده است؛ همچنین مطابق برنامه، عملیات نصب این تجهیزات نیز در حال انجام است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی شاهد بهره‌برداری پیش از موعد این ابر پروژه باشیم.