خیز فعالان صنعت طلا و جواهر برای حضور در گلدینکس ۲۰۲۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان گفت: سعی داریم نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۱۴۰۱ در اصفهان را در سطح منطقه گسترش دهیم.

به گزارش کنکاش فردا، علیرضا مرتضوی در نشست رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۱۴۰۱ در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان مفاخر زیادی در هنر، صنعت و صنایع مختلف دارد که یکی از آنها طلا است و اصفهان با معادنی که دارد، یکی از قطب‌های استخراج طلا و از قطب‌های ماشین‌آلات مرتبط با طلا به شمار می‌رود.

وی افزود: سعی داریم در نمایشگاه ۱۴۰۱ که به نظر من و بسیاری از کارشناسان کیفی‌ترین نمایشگاه سال آینده خواهد بود که در سطح کشور برگزار می‌شود را در سطح منطقه گسترش دهیم و مفتخر هستیم صنایع مرتبط در این زمینه و صنایعی که فرایند پرداخت را انجام می‌دهند یا در زمینه گوهرسنگ‌ها و … فعال هستند را زیر یک سقف کنار هم قرار دهیم تا همدل و هم‌صدا برای نشان دادن قدرت و توان این صنعت به کشور و منطقه دور هم جمع شوند.

پای افراد معتبر را به نمایشگاه باز کنید

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این نشست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان اصفهان، گفت: چند سال است که جلسات برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر را انجام می‌دهیم، اما در دو سال پیش و همچنین سال گذشته کمی شرایط بهتر شد و به سمت برگزاری نمایشگاه تقریباً خوبی به ویژه در شیوع کرونا حرکت کردیم.

اسماعیل نادری افزود: اگر لازم باشد دعوت می‌کنیم تا خود سازمان صنعت هم در این نمایشگاه ورود کند تا طلای موته را در این نمایشگاه داشته باشیم، همچنین بدانید شاید خیلی‌ها تلاش می‌کنند به نمایشگاه بیایند، اما بسیاری از افراد را هم باید به سراغشان برویم. آنهایی که حرف‌هایی برای گفتن دارند و باعث می‌شوند خودشان به نمایشگاه اعتبار دهند و از سراسر کشور می‌توانند در این صنعت تأثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته برخی فعالان طلا به دلیل تحریم‌ها و … شرایط سختی که وجود داشت و تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، اما در نهایت توانستند صادرات داشته باشند، بنابراین با آنها صحبت کنید و با دعوت از حضورشان در این نمایشگاه از توانمندی‌شان در صادرات بهره بگیرید.

نادری تصریح کرد: با رویکردی که دکتر مرتضوی در شرکت نمایشگاه‌ها دارد می‌توانیم یک سری از رویدادهای طول سال را در اصفهان حتی بهتر از تهران برگزار کنیم که یکی از آنها نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان است.

خیز فعالان صنعت طلا و جواهر برای حضور در گلدینکس ۲۰۲۲ اصفهان

 نمایشگاه طلا ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی سال

در این نشست مجری برگزارکننده پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ در اصفهان خواهد بود و شعار این نمایشگاه «از دل معدن تا حلقه ازدواج» است.

سیدمعلمی افزود: نخستین جلسه هم‌اندیشی پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور معاونان سازمان صمت، بزرگان صنعت طلا و سایر مسئولان همراه بود و برای نخستین بار در اصفهان تصمیم‌گیری برای ساعت نمایشگاه با همفکری و توافق مشارکت‌کنندگان و فعالان صنعت طلا و ریاست شرکت نمایشگاه‌ها انجام شد.

مجری برگزارکننده پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان اظهار کرد: قرار بر این شد ساعت برگزاری از ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خردادماه برای علاقه‌مندان دایر شود تا مشارکت‌کنندگان بتوانند نهایت بازدهی را از زمان نمایشگاه در این چهار روز حاصل کنند.

وی افزود: خوشه صنعتی طلا قرار شد شامل ۲ هزار متر از غرفه‌داران مصنوعات طلای اصفهان که در این نمایشگاه شرکت کنند به‌صورت یارانه‌ای از حمایت خوبی برخوردار شوند.

سیدمعلمی تصریح کرد: امسال در این نمایشگاه کلیه رسته‌ها از جمله معدن‌های مهم اصفهان، ابزار، خدمات، کارگاه‌های تولیدی، بنکداران و طلافروشان با حضوری گسترده مشارکت خواهند داشت.

مجری برگزاری نمایشگاه گفت: قرار بر این شد کلیه مشارکت‌کنندگان مشتری‌های خارجی خود را به ما معرفی کنند تا دعوت‌نامه برای آنها ارسال شود تا هم به‌عنوان مشارکت‌کننده و هم بازدیدکننده بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی به تفاهم‌نامه همکاری با شریک ترک در نمایشگاه استانبول در فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با امضا این تفاهم‌نامه از تولیدکنندگان ابزارآلات کمک خواهیم گرفت تا نمایشگاه حضور یابند و بعد بین‌المللی نمایشگاه به‌شرط رفع محدودیت‌های کرونایی احیا شود.

باید در صنعت طلا برندسازی کنیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: اکنون می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که از بابت زیرساخت‌های موجود، از بابت مدیریت و از بابت برگزار کننده نمایشگاه به یک ترکیب و جمع همدل و خوب رسیده‌ایم.

هوشنگ شیشه‌بران افزود: برای یک صادرات خوب ابتدا نیاز به تولید بوده سپس نمایشگاه قرار دارد و بعد نوبت صادرات است؛ اگر هر قسمت این روند دچار مشکل باشد نمی‌توانیم در امر تولید و صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: امروز تمام نمایشگاه‌های بزرگی که در سراسر کشور برگزار می‌شود از جمله هانوفر، اشتوتکارت، هنک کنگ، بانکوک، دبی و بسیاری از کشورهایی که در نمایشگاه دستی بر آتش دارند و برای نمایشگاه بسیار اهمیت خاصی قائل هستند؛ من هم همیشه آرزو داشتم نمایشگاه اصفهان دارای یک نمایشگاه بین‌المللی باشد.

شیشه‌بران تصریح کرد: ما اگر تولیدمان را به خودمان تعارف کنیم کاری نکرده‌ایم، اما اگر برندسازی کنیم و در آینده بتوانیم تولید و محصولات‌‍مان را به سراسر دنیا صادر کنیم با شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد، حرفی برای گفتن خواهیم داشت.