مخبر:

ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است

سرپرست ریاست‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین گفت: تاکنون کار ساخت ۲ میلیون و 600 هزار مسکن آغاز شده و کار واگذاری زمین در شهرها و روستاها حدود یک سال و نیم است که آغاز شده است.
به گزارش کنکاش فردا، محمد مخبر در بخشی از این جلسه بیان کرد: کاری که آقای بذرپاش انجام داد این مطلب را از جامعه حذف کرد و اکنون دیگر کسی نمی‌تواند عنوان کند که چگونه می‌خواهید پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به پیش ببرید. سرپرست ریاست جمهوری ضمن تشکر از زحمات بذرپاش در جهت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد: وزرای همکار آقای بذرپاش و رئیس بانک مرکزی چندین مرتبه به بنده عرض کردند که آقای بذرپاش و همکارانش اینکه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شدنی نیست را از سر زبان‌ها حذف کردند.

کار ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن آغاز شده است

مخبر با بیان اینکه آقای رئیسی روی انجام دو کار با فشاری کرد و آن دو نیز انجام شد خاطرنشان کرد: اول ایجاد یک میلیون شغل در سال بود که می‌توان با اسم به آن مراجعه کرد و افرادی که نسبت به این موضوع شک دارند می‌توانند به سایت‌ها مراجعه کنند. وی ادامه داد: موضوع دوم ساخت مسکن بود که تاکنون کار ساخت بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار مسکن آغاز شده و کار واگذاری زمین در شهرها و روستاها حدود یک سال و نیم است که آغاز شده است. مخبر افزود: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کمتر جایی وجود دارد که فردی متقاضی باشد و برای او زمین در نظر نگرفته باشند. سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و بالاترین هزینه‌ای که به آن‌ها تحمیل می‌شود در حوزه مسکن است، تصریح کرد: امروز با کار خوبی که انجام گرفته و تقریباً حدود یک سال است که هر روز اخباری درباره واگذاری مسکن و زمین به مردم مخابره می‌شود.وی افزود: این کارها در بافت فرسوده، حاشیه شهرها، شهرک‌سازی و شهرک ساحلی پیش‌بینی شده و جزو کارهای مهم و اساسی انجام گرفته است و با امید خدا همچنان پیش خواهد رفت و ریلی که رئیس جمهور عزیزمان بنیانگذاری کرد، ادامه خواهد داشت.
شهید رئیسی چارچوب‌های اجرای امور را طبق منویات رهبر انقلاب بنیان نهاد
مخبر با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری در حوزه مباحث اقتصادی و کارهای انجام گرفته در این حوزه تاکید کرد: دست ما توی کار بوده است، به نحوی که ما در بخش زیادی از مباحث اقتصادی و موضوعات مختلف و محل ارجاع ما محور کار بوده‌ایم.وی افزود: البته به این معنا نیست که ما انجام دهنده این کارها بوده‌ایم چون اطلاعات کارها در حوزه اقتصادی به دست ما می‌رسد.سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به جمله‌ روز گذشته رهبر انقلاب مبنی براینکه «اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد مشکلات اقتصادی حل می‌شد»، تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که ایجاد شده حاکی از این مسئله است اینکه آیت‌الله رئیسی حدود یک ماه است که به شهادت رسیده ولی کشور در حال اداره شدن است که این مسیر مرهون زحمات شهید رئیسی است. وی افزود: انجام موفق روندهای اجرایی در کشور ناشی از ایجاد چهارچوب و بنیانی است که شهید رئیسی بنا نهاده و این کار را با تدابیر رهبر انقلاب سازماندهی کرد.
سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی دولت سیزدهم این است که تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ما حجت شرعی است خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که شهید رئیسی بسیار نسبت به آن حساس بود این بود که اجرای بیانات رهبر انقلاب بر روی زمین نماند و اصلاً برای او قابل تحمل نبود. وی افزود: امیدواریم با دعای خیر مردم و حضور پرشور و اکثریت آن‌ها بهترین انتخاب انجام شود و کارهای آغاز شده به اتمام برسد.