مقابله با ۱۰۷ مورد پسماندسوزی در اطراف تهران

معاون محیط زیست استان تهران گفت: برنامه ویژه پایش‌های محیط زیست استان تهران از هفته گذشته آغاز و با ۱۰۷ مورد پسماندسوزی در اطراف تهران مقابله شد.

به گزارش کنکاش فردا، زهره عبادتی معاون محیط زیست استان تهران افزود: طی یک هفته گذشته ۲۱ محور در استان از سوی کارشناسان محیط زیست و گروه‌های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت و از ۶۶۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.
عبادتی ادامه داد: در این زمینه ۷۰ مورد بازدید از واحد‌های بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان به انجام رسید که در این بازدید‌ها نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش‌های همه نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.
وی با اشاره به اینکه پایش ۵۹۸ مورد از واحد‌های صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش‌ها بود، افزود: پایش ۲۸ مورد مراکز معاینه فنی خودرو‌ها به صورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک‌های صنعتی استان به تعداد ۲۰ مورد از دیگر اقدامات انجام شده بود.
معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش‌های انجام شده در مجموع ۶۲ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحد‌های آلاینده صادر و ابلاغ شد، تصریح کرد: در یک هفته گذشته فعالیت ۱۷ واحد آلاینده نیز متوقف شد.
عبادتی همچنین به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با ۱۰۷ مورد آتش سوزی ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و خاموش کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در استان به قوت خود باقی است و این موضوع نیازمند این است که برابر قانون مدیریت پسماند، دستگاه‌های اجرایی ورود بیشتر و بهتری داشته باشند.
عبادتی گفت: البته برابر قانون دستگاه‌هایی از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد کنند؛ بنابراین گزارش، گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحد‌ها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.