سکه ۲ میلیون تومان حباب دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به حباب دو میلیون تومانی که اکنون سکه دارد، به افراد توصیه کرد چنانچه در شرایط کنونی قصد خرید بعنوان سرمایه گذاری دارند، به جای سکه، طلای آب شده را از مراکز معتبر بخرند.

به گزارش کنکاش فردا، محمدسعید جعفری با اشاره به روند صعودی قیمت طلا طی یک هفته گذشته، افزود: در این مدت قیمت هر گرم طلا حدود ۸۰ هزار تومان و هر عدد سکه نیز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

وی دلیل این افزایش را افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر تقاضا برای خرید طلا و خصوصا سکه نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر تقاضای خریداران با هدف حفظ ارزش پول به سمت بازار طلا و سکه می‌آید، گفت: از سوی دیگر برخی از سرمایه‌هایی که از بورس و یا رمزارزها خارج شده به سمت بازارهای موازی مانند طلا آمده است.

به گفته جعفری، مجموع این موارد باعث شده اکنون به دلیل تقاضای بالایی که وجود دارد، حباب حدود دو میلیون تومانی در سکه داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه مردم با هدف خرید طلای بدون اجرت به سمت سکه می‌آیند، افزود: این تصور اشتباه است و توصیه ما این است که افراد اگر می‌خواهند خرید بالا داشته باشند، به جای سکه، طلای آب شده را از مراکز معتبر خریداری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا روند صعودی طلا ادامه دار خواهد بود یا خیر نیز عنوان کرد: باید دید وضعیت دلار به چه شکل پیش می‌رود، اما در مجموع سرمایه‌گذاری در بازار طلا سرمایه‌گذاری مطمئنی است، زیرا نمودار آن در بلندمدت همواره صعودی بوده است.