پیش‌بینی کشت ۲۶ هزار هکتار ذرت‌ دانه‌ای در مزارع کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش‌بینی کشت ۲۶ هزار هکتار ذرت‌ دانه‌ای در مزارع کرمانشاه خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، محمدسعید هوشیار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۶ هزار هکتار ذرت‌دانه‌ای در مزارع استان کرمانشاه کشت شود.

وی افزود: از این میزان ۱۴ هزار و ۴۵۰ هکتار آن در مناطق سرد و معتدل استان کرمانشاه و یازده هزار و ۵۵۰ هکتار دیگر نیز در مناطق گرمسیری انجام خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشت ذرت دانه‌ای در مناطق معتدل و سرد استان کرمانشاه تا دهه اول خرداد ماه ادامه داشته و کشت دوم ذرت نیز که به مناطق گرمسیری اختصاص دارد از اوایل تیرماه و بعد از برداشت گندم و دیگر محصولات آبی آغاز و تا دهه اول مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

هوشیار بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیشترین سطح زیر کشت ذرت استان مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، گیلانغرب و روانسر باشد.

وی ادامه داد: میزان بذر مورد نیاز استان کرمانشاه در سال جاری برای کشت ذرت حدود ۶۵۰ تن است که همه این میزان بذر توسط کارخانه فرآوری بذر ذرت استان تولید و در حال توزیع است که تاکنون نیز بیش از ۲۰۰ تن از بذور ذرت مورد نیاز کشاورزان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.