کیفیت هوای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در شرایط بحران قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین با اعلام اینکه وضعیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اکنون در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد، گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب بیانگر وضعیت بحران است.

به گزارش کنکاش فردا، پژمان فتاح‌پور  افزود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۴۲۰ و شاخص لحظه ای عدد ۵۰۰ است که بیانگر وضعیت بحران و بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها است را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان سرپل ذهاب در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۶۰ و شاخص لحظه ای عدد ۵۰۰ بود که شاخص هوای این منطقه‌ نیز در شرایط بحرانی و ناسالم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین در ادامه گفت: شاخص استاندارد هوای  پاک صفر تا عدد ۵۰  و هوای سالم ۵۱ تا ۱۰۰است.

وی اظهار داشت: بر این اساس توصیه می شود همه افراد به خصوص دارای بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان در این شهرها از منزل خارج نشوند.

بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا اداره حفاظت محیط زیست پارسال در مجموع  شهرستان قصرشیرین ۳۵روز ناسالم بود و به گزارش ایستگاه هواشناسی قصرشیرین سال گذشته آسمان قصرشیرین۷۵ روز درگیر گرد و غبار بوده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.