۵۵۸ دستگاه ناوگان جدید به شبکه ریلی وارد شد

۵۵۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی نو و بازسازی شده به ارزش سه‌هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل راه آهن وارد شبکه ریلی کشور شد.

به گزارش کنکاش فردا، در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۵۵۸ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۵۱۶ واگن باری نو، ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو، پنج دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، هشت واگن مسافری نو و ۱۷ واگن مسافری بازسازی شده است.

این تعداد ناوگان ۱۰۰ درصد در شرکت های داخلی تولید شده است.

بهره‌برداری از ۹۳ لکوموتیو جدید و بازسازی شده در دولت سیزدهم

مدیرکل نیروی کشش راه آهن از بهره‌برداری ۹۳ لکوموتیو نو و بازسازی شده و ورود آن به شبکه ریلی طی دولت سیزدهم خبر داد.

«هادی یارجی» در مراسم بهره‌برداری از ۵۵۸ ناوگان جدید نو و بازسازی شده مسافری و باری تولید داخل که در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، اهم فعالیت‌های اداره نیروی کشش طی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

یارجی گفت: طی فعالیت دولت سیزدهم، ۹۳ لکوموتیو نو و بازسازی شده وارد شبکه ریلی شد و هم‌اکنون نیز در حال خدمت و در سیر اند.

وی تاکید کرد: فقط طی ۶ ماه گذشته، ۱۷ لکوموتیو وارد شبکه ریلی شد که از این تعداد ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو و پنج لکوموتیو بازسازی شده اند.

مدیرکل اداره نیرو کشش راه‌آهن تاکید کرد: طی دولت سیزدهم، اقدامات گسترده‌ای به همت مدیرعامل راه‌آهن در جهت تعمیرات و نگهداری لکوموتیوهای انجام شد.

یارجی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این گلوگاه مهم را با مشارکت تولید داخل برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ناوگان موضوع نخست شبکه حمل و نقل ریلی کشور است، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه بتوانیم این گلوگاه مهم را در صنعت ریلی رفع کنیم.