ایرادات قانون نظام صنفی کشور اصلاح می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون نظام صنفی ایراداتی وجود دارد که این موارد در مجلس شورای اسلامی اصلاح خواهد شد.

به گزارش کنکاش فردا، علی نیکزاد در نشست هم‌اندیشی با اصناف شمال غرب در اتاق اصناف اردبیل ، محدودیت عضویت بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی را از ایرادات قانون نظام صنفی عنوان کرد و افزود: روند عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌ها باید بر اساس نظر اعضای اصناف تصمیم‌گیری شود و معتمدین و بزرگان اصناف در آن حضور داشته باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات بانکی به صنوف استان،  سپرده و منابع و مصرف را ملاک قرار می‌ دهند که اجحاف بزرگ در حق استان است و این موضوع باید در سطح ملی بررسی و راه حل‌های اساسی توسط بانک مرکزی اتخاذ شود.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری روند اعطای تسهیلات بانکی به صنوف استان اردبیل ادامه داد: در استان‌هایی مانند اردبیل که از دلار ۷۰ هزار ریالی استفاده نشده،  سرمایه‌گذاری‌ صورت نگرفته ، از مجموعه‌های بزرگ صنعتی محروم است و گردش مالی کلانی وجود ندارد و با شیوه ارائه تسهیلات استان‌های غنی غنی‌تر و استان‌های فقیر ، فقیرتر می‌شوند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنوف اردبیل گفت: بازار تاریخی طلافروشان اردبیل مشکلاتی اعم از تامین کامل امنیت ،  گنبد تاریخی و سیم‌کشی برق‌ دارد که باید در زمان تعطیلی درخصوص آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی بازار ، زمانی به دنبال جذب یک یا چند کارگر هستند ولی با قوانین دست و پا گیر اداره کار روبرو می‌شوند که این قوانین باید در اسرع وقت توسط دستگاه مذکور کاهش یافته و رفع شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصناف استان اردبیل مشکلاتی در حوزه مالیاتی همچون موضوع یک در هزار و سه درصد دارند که این موضوع هم در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

نیکزاد یکی از مطالبات اصلی اصناف استان را جابجایی واحدهای بازاری همچون آهن‌فروشان و دیگر بخش‌ها عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌های لازم با استاندار و شهردار اردبیل و شرکت‌های توانمند و متخصص این حوزه ، جابجایی‌های لازم باید انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حضور نمایندگان اردبیل ، سرعین ، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌ها و نمایندگان اصناف بزودی جلسه ای برگزار شده و مشکلات صنوف بررسی و برای رفع آن اقدام خواهد شد.