بازدید هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی از دومین رویداد پل سرمایه‌گذاری

هیئت‌های تجاری کشورهای روسیه، مالزی، صربستان و کرواسی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل بنیاد مستضعفان بازدید کرده و به مذاکره و تبادل دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش کنکاش فردا، دومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری توسط شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان و در راستای حمایت از ایده‌های نوآورانه و رفع نیاز شرکت‌های زنجیره ارزش بنیاد برگزار شد. این رویداد تحت عنوان «لجستیک و حمل‌ونقل » و به همت شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (SinaVC) در محل خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT‌) برگزار شد.

هیئت‌های تجاری کشورهای روسیه، مالزی، صربستان و کرواسی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل بنیاد مستضعفان بازدید کرده و به مذاکره و تبادل دیدگاه‌های خود پرداختند.

یاسر خانی – مدیرعامل سینا وی‌سی و مسئول برگزاری این رویداد- درباره برگزاری این رویداد گفت: دومین رویداد پل سرمایه‌گذاری بر موضوع لجستیک و حمل‌ونقل متمرکز است، چرا که کشور ایران در این زمینه ظرفیت بالقوه کم‌نظیری دارد که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: فعالیت سینا وی‌سی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خطرپذیر برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های جوانانی است که می‌توانند باری از دوش کشور و مسائل زنجیره ارزش‌بنیاد مستضعفان بردارند.

رونمایی از تمبر پل سرمایه‌گذاری

در حاشیه رویداد پل سرمایه گذاری دوم، به‌ منظور تجلیل از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌ بنیان از تمبر پل سرمایه‌گذاری رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه‌ دانش‌بنیان سینا ضمن تشریح برنامه‌ها،  هدف از این رویداد را شناسایی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه حمل‌ونقل و لجستیک عنوان کرد.

وی افزود،  با توجه به اینکه شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا،  به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان در اکوسیستم نوآوری کشور فعال است، به دنبال تکمیل زنجیره‌های ارزش‌بنیاد از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

انعقاد قرار داد با ۴ شرکت دانش‌بنیان

در حاشیه برگزاری رویداد پل سرمایه‌گذاری دوم،  سرمایه‌گذاری بر چهار شرکت دانش‌بنیان صورت پذیرفت.

سید طاها میرمحمدی – مدیر سرمایه‌گذاری شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا (سینا وی‌سی) – ضمن تشریح برنامه‌های رویداد پل سرمایه‌گذاری، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ طرح دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت شرکت سینا وی‌سی چهار طرح را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد که در نهایت عقد قرارداد با این شرکت‌ها صورت پذیرفت.

میر محمدی همچنین افزود: همه این شرکت‌ها، مراحل ارزشگذاری و ارزیابی را طی کرده‌اند و درنهایت با آنها توافق صورت پذیرفته است. از ویژگی‌های این شرکت‌ها این است که همگی در راستای تکمیل زنجیره ارزش بنیاد و محرومیت‌زدایی مناطق محروم،  فعالیت می‌کنند.