بانک سپه ۲۰ میلیارد دلار در طرح‌های صنعتی و تولیدی سرمایه‌گذاری کرد

عضو هیات مدیره بانک سپه گفت: این بانک در راستای اهداف دولت حرکت کرده و در سال‌های اخیر ۲۰ میلیارد دلار در طرح‌های صنعتی و تولیدی کشور مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است.

ببه گزارش کنکاش فردا، حجت‌الاسلام محمدجواد محقق‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آرتا پلاست اردبیل گفت: بانک سپه ظرفیت و قابلیت بیشتری به اندازه پنج بانک کشور در حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی دارد و همواره دنبال حمایت از بخش خصوصی با هدف رونق تولید و اشتغال در کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری بانک سپه بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می‌شود ، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری این بانک در بین دیگر شرکت‌های بانکی بیشترین سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: هدف بانک سپه سودآوری نیست و اعتبار موجود این بانک صرف توسعه، تولید و اشتغال شده و ریالی از اعتبارات این بانک در ارز و بورس سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

عضو هیات مدیره بانک سپه اظهار کرد: بانک سپه ماهیت دولتی دارد و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی حرکت می‌کند که علاوه بر ارائه تسهیلات خرد و برآوردن نیازهای مردم، تسهیلات کلانی هم به واحدهای صنعتی پرداخت کرده است.

حجت‌الاسلام محقق‌نیا همچنین تمرکزدایی اعتبارات در بانک‌های مرکز کشور را ضروری دانست و گفت: ۵۵ درصد اعتبارت در بانک‌های مرکز کشور متمرکز است که می‌توان با تمرکززدایی توسعه و رونق استان‌های محروم را با ارائه تسهیلات کم‌بهره رقم زد.

وی جایگاه شعب اردبیل را در بین شعبات دیگر بانک سپه در کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جایگاه شعب اردبیل در بین شعبات دیگر بانک سپه باید بیش از این ارتقا یابد.

عضو هیات مدیره بانک سپه با بیان اینکه آرتاپلاست نمین یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق در کشور است ، ادامه داد: در این واحد صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند و قرار است یک هزار شغل جدید هم در این مجموعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محقق‌نیا گفت: این کارخانه با کمترین امکانات و کمترین استفاده از تسهیلات بانکی به یک جایگاه خوبی رسیده و در ارزآوری، اشتغالزایی، درآمدزایی و خودکفایی کشور در تولید ام دی اف و محصولات جانبی آن بسیار مفید واقع شده است.

ضیاء محمدی ، مدیر بانک سپه منطقه اردبیل هم گفت: در چند سال گذشته این بانک ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان پرداخت کرده است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته شعب بانک سپه اردبیل رتبه اول را در پرداخت تسهیلات در بین بانک‌های سپه در کشور کسب کردند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل پرداخت شده که از این لحاظ این بانک رتبه اول را در بین بانک‌های استان کسب کرده است.