بیش از هشت هزار مشترک جدید به شبکه آب استان همدان اضافه شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از واگذاری هشت هزار و ۸۴۲ انشعاب جدید آب به مشترکان شهری و روستایی این استان، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، سید هادی حسینی بیدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: در این مدت تعداد ۶ هزار و ۸۵۵ واحد انشعاب آب به مشترکان شهری و یک هزار و ۹۸۷ واحد انشعاب آب به مشترکان روستایی استان واگذار شده است. از این تعداد سه هزار و ۷۲۲ انشعاب به مشترکان مستقر در شهر همدان واگذار شده است.

حسینی بیدار عنوان کرد: از مجموع انشعابات واگذار شده آب در هفت ماهه سال جاری، هفت هزار و ۲۴۲ انشعاب خانگی، ۹۵۷ انشعاب تجاری و ۳۱ انشعاب صنعتی، ۶ انشعاب ویژه اماکن آموزشی و مذهبی و تعدادی به سایر کاربری ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین مدت زمان فروش تا نصب حدود ۲۰ روز است، خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان نصب انشعاب تا نخستین قرائت نیز در سال جاری ۲۹ روز بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه توسعه شبکه فاضلاب از اولویت های کاری این شرکت است، تصریح کرد: در مجموع در بازه زمانی یاد شده پنج هزار و ۵۶۶ انشعاب فاضلاب به مشترکان شهری و روستایی استان واگذار شده که از این تعداد پنج هزارو ۲۵۶ انشعاب شهری است.

وی خدمات این شرکت را غیرحضوری دانست و تاکید کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت www.es.hww.ir پس از ثبت درخواست، اطلاعات مربوط به مالک را تکمیل و به دنبال بارگذاری مدارک مورد نیاز، بازبینی از سوی کارشناسان شرکت را درخواست کنند.

حسینی بیدار تصریح کرد: قبول درخواست برقراری انشعاب نیاز داشتن شرایط است و در صورت تایید قابلیت فروش و نصب از سوی کارشناس مربوطه و پس از واریز هزینه مورد نظر، امکان واگذاری فراهم می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با وجود کم آبی، شرکت آب و فاضلاب هیچگونه مسئولیتی در رابطه با تامین آب به منظور ساخت و ساز بناهای ساختمانی ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در رابطه با تعویض کنتورهای معیوب در هفت ماهه سال جاری گفت: با بررسی و تست کارکرد برای عیب یابی کنتور مشترکان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ مورد کنتور معیوب، تعویض شده است.