توصیه به فارغ‌التحصیلان برای راه‌اندازی کسب و کار

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به فارغ التحصیلان پیشنهاد کرد که در هر رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند دانش خود را در حوزه مشاغل خانگی به کار بگیرند و با بازارسازی ایده‌ها و تبدیل آن به محصول دانش بنیان وارد کسب و کار و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی شوند.

به گزارش کنکاش فردا، آزیتا همتیان گفت: بر لزوم ارتباط فارغ التحصیلان با رشته‌های مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این نگاه وجود دارد که مشاغل خانگی چه ارتباطی می‌توانند با فارغ التحصیلان داشته باشند، در حالی که اگر افراد بتوانند بین صنعت و رشته‌ای که دانش آموخته آن هستند با مشاغل خانگی ارتباط ایجاد کنند، به توسعه مشاغل خانگی و اشتغالزایی فارغ التحصیلان کمک می‌شود.

وی ادامه داد: مثلا در حوزه کشاورزی باید بتوانیم از ظرفیت فارغ‌ التحصیلان رشته‌های کشاورزی استفاده و بین آنها و رسته‌های حوزه کشاورزی اعم از صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی پیوند برقرار کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: در سفر اصفهان از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه کشت بافت کار کرده بودند، بازدید کردیم و دیدیم که افراد کشت بافت را در حوزه گل‌های آپارتمانی و گل‌های زینتی از درون خانه‌ها شروع کرده و به فضاهای بزرگ گلخانه‌ای و کارخانه‌ای رسیده‌اند.

همتیان افزود: هدف ما این است که از ظرفیت مغفول مانده در این بخش نهایت استفاده را ببریم و افراد را با بهره‌گیری از دانشی که در اختیار دارند وادار کنیم که فعالیت‌های بزرگ را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال شبکه تامین و زنجیره‌های ارزش هستیم که این رسته‌ها را پوشش بدهد و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این زمینه ورود و به راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش کمک کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: به فارغ التحصیلان توصیه می‌کنیم در هر رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند دانش خود را در حوزه مشاغل خانگی به کار بگیرند و با بازارسازی و تجاری سازی ایده‌های خود و تبدیل آن به محصول دانش بنیان وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.

همتیان متذکر شد: هم اکنون پرورش قارچ و تولید و کشت گیاهان دارویی بهترین بستر برای ایجاد اشتغال هستند و افراد می‌توانند با ایجاد شبکه‌های تامین و زنجیره‌های ارزش در این حوزه‌ها به توسعه کسب و کار خانگی بپردازند.