پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در هفته اول اردیبهشت

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش هیجان در بورس، در هفته پیش رو بازار سهام بازدهی مثبت خواهد داشت.
به گزارش کنکاش فردا، بورس در جریان معاملات هفته پایانی فروردین ماه با کاهش ۳۳ درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه شد.در هفته گذشته تراز شاخص کل ۲. ۴ درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز ۳. ۷ درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.بورس در این هفته شاهد افزایش شدید ریسک سیاسی بازار سهام بود و در روز یکشنبه کمترین سطح ارزش معاملات خرد از ابتدای سال۱۴۰۲ به ثبت رسید.بورس تهران چهار روز از پنج روز معاملاتی هفته جاری را با دامنه نوسان یک درصدی پشت سر گذاشت. این تصمیم ناشی از افزایش معاملات هیجانی بازار سهام بود تا از تشدید نوسان قیمت‌ها جلوگیری کند.

شرایط بازار سهام در اولین هفته اردیبهشت‌ماه

بورس تهران هفته اول اردیبهشت ماه را با سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی ۷۳۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد.بورس در همه هفته‌های اسفند ماه و هفته اول فروردین ماه، با شکل‌گیری موج صعودی شاخص کل همراه بود؛ اما این روند صعودی نتوانست سطح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کند و به نظر کارشناسان بازار سرمایه، بورس در گیر اصلاح زمانی شده است. حال با آرام شدن تنش‌های خاورمیانه، بازار سهام می‌تواند در هفته پیش رو با موج صعودی همراه شود.برخی از کارشناسان بازار سرمایه تخلیه هیجان از بازار ارز و سکه در هفته گذشته را دلیل ورود پول به بورس می‌دانند.در هفته‌های گذشته قیمت ارز و سکه صعودی بوده و افزایش قیمت انس جهانی اصلی ترین دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز و طلا بوده است.روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌توان شدت واکنش بازار سهام به چالش‌های موجود را مشخص کند.

زمان تخلیه هیجانات در بورس مهم است

مجتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بورس در هفته اول اردیبهشت ماه گفت: بورس در هفته‌های گذشته به دلیل افزایش تنش در منطقه با خروج پول و رکود همراه بوده است.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با کاهش ریسک‌های سیاسی، در روزهای ابتدایی هفته بورس با کاهش معاملات و افزایش صف‌های فروش روبرو خواهد بود.وی افزود اما با کاهش هیجان در بازار بورس می‌تواند در این هفته بازدهی مثبت برای سهامداران به همراه داشته باشد.