حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزایش تولید را به دنبال دارد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزایش تولید هم از لحاظ کمی و هم کیفی را به دنبال دارد.

به گزارش کنکاش فردا، حامد قادرزاده روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه تلاش‌ها و زحمات زیادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال‌های قبل برای تامین زیرساخت و استقرار صنایع انجام شده است، اظهار کرد: تلاش‌های مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان ستودنی است و این تلاش‌ها و زحمات را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه دغدغه‌مندی و پایبندی به مباحث تخصصی و توجه و اعتقاد به کارآفرینی و حمایت از واحدهای دانش‌بنیان از جمله ویژگی‌های بارز مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان است، ادامه داد: بی شک حمایت از شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی نویدبخش افزایش کمیت و کیفیت تولید خواهد شد.

قادرزاده با بیان اینکه یکی از نیازهای این استان رونق تولید و اشتغال است، گفت: این استان دارای ظرفیت های فراوانی هم از لحاظ نیروی انسانی و هم منابع خدادادی است که با بهره‌مندی اصولی از این منابع می‌توانیم شاهد توسعه پایدار در این منطقه باشیم.

 

انعقاد ۷۶۰ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کردستان

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این مراسم با تشکر از همکاری و تلاش همه کارکنان این شرکت؛ اظهار کرد: اگر موفقیتی هم حاصل شده حاصل تلاش جمعی مسئولان و سرمایه گذاران در استان بوده است.

احمد خسروی با اشاره به اینکه توسعه زمین‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی کردستان به‌عنوان یکی از موضوعات جدی این شرکت مطرح بوده است، ادامه داد: توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی دیگر در استان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مطلوبی هم در این رابطه انجام شد.

وی اعلام کرد: در طول فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یک هزار و ۵۵۰ قرارداد با سرمایه گذاران منقعد شده که از این تعداد ۷۶۰ قرداد مربوط به پنج سال اخیر است.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: سه هزار و ۷۷۷ هکتار زمین در شهرک صنعتی قروه سه نقشه برداری شده و این شهرک به عنوان بزرگ ترین شهرک انرژی کشور پیشنهاد شده است.

خسروی یادآور شد: در طی پنج سال اخیر ۱۵۰ قرارداد عملیات اجرایی زیرساختی با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان اجرایی و عملیاتی شد.

سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این مراسم گفت: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌هایی که در کردستان داریم و با حمایت بیش از پیش سازمان و همت همکاران و سرمایه‌گذاران، شاهد توسعه صنعتی بیشتر استان باشیم.

حمیدرضا امانی ادامه داد: تلاش می‌شود با تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های دخیل در امر صنعت، آنچه که مطالبه به حق صنعتگران و فعالان اقتصادی استان است را ادا کنیم.

در پایان این مراسم از احمد خسروی مدیرعامل پیشین شرکت شهرک های صنعتی کردستان که از اسفند سال ۱۳۹۶ مدیریت این شرکت را تا ۹ بهمن سال جاری برعهده داشت؛ تجلیل شد.

حمیدرضا امانی که معاونت برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی کردستان و مدیر شبکه فن بازار استان را در کارنامه فعالیت خود دارد با حکم رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کردستان منصوب و معرفی شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.