دامپروری، بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد قزوین است

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قزوین گفت: بیشترین اشتغال ایجاد شده از محل تسهیلات پرداختی برای مدجویان استان مربوط به دامپروری بوده است.

به گزارش کنکاش فردا، سید مرتضی دهقانی در حاشیه دیدار با نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به وجود مراتع و زمین های حاصلخیز در قزوین، برخی از شغل ها برای مددجویان استان با استقبال بیشتری همراه شده که دامپروری در صدر آنها قرار دارد.

وی افزود: زراعت و باغبانی، امور خدماتی، صنایع دستی، شیلات و صنعت در رتبه های بعدی اشتغال ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد قزوین قرار دارد.

این مسوول همچنین اظهار داشت: پایدارسازی طرح ها و اشتغال ایجاد شده برای مددجویان در کمیته امداد امام خمینی (ره) از اهمیت بالایی برخوردار است و کارشناسان این نهاد هر ۶ ماه یکبار از این طرح ها بازدید می کنند.

دهقانی درباره میزان اعتبارات اشتغال مددجویان شهرستان های بویین زهرا و آوج،اضافه کرد: از حجم کلی اعتبارت و تسهیلات اشتغال استان قزوین، ۱۵ میلیارد میلیارد تومان به شهرستان آوج و ۲۶ میلیارد تومان به شهرستان بوئین زهرا اختصاص یافته است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات بانکی اشتغال نیازمندان در شهرستان های بوئین زهرا و آوج به دلیل مشکلات موجود در بانک های عامل رسوب شده و امیدواریم هرچه سریعتر تسهیلات لازم در این زمینه صورت گیرد.