سرمایه‌گذارِ تولید کاغذ باید به فکر راه‌اندازی خوشه‌های این صنعت باشد

استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید کاغذ در این استان گفت: سرمایه‌گذارِ تولید کاغذ باید از هم اکنون به فکر راه اندازی خوشه های این صنعت باشد.

به گزارش کنکاش فردا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این کارخانه افزود: زنجیره‌ چوب از زنجیره‌های نو و جدید است که ارزش افزوده‌های بالایی را به همراه دارد و در کنار آن می‌توانیم واحدهای جدیدی را نیز ایجاد کنیم بر همین اساس از سرمایه‌گذار این طرح می‌خواهیم که ایجاد سایر خوشه‌های این صنعت نیز توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره‌ ام دی اف (فیبر فشرده) در استان هرمزگان، تصریح‌ کرد: ایجاد این زنجیره علاوه بر اینکه نیاز کشور را رفع می‌کند یک معامله‌ بُرد بُرد خواهد بود، چرا که همسایگان جنوبیِ ایران، ام دی اف مورد نیاز خود را از طریق همسایگان شمال غرب ایران تامین می‌کنند و اگر این زنجیره ایجاد شود ارزش‌ افزوده‌ بالایی برای ما به همراه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد تولید کاغذ در استان این است که مردم نیز می‌توانند در آن ایفای نقش داشته و منتفع شوند؛ به این صورت که نهال مجانی اکالیپتوس را به مردم تحویل می‌دهند و بعد از سه سال آن را با قیمتی مناسب از مردم خریداری می‌کنند.

دوستی یادآورشد: دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسم چرا که سرمایه‌گذاران بیابان‌های ما را آباد و برای فرزندان‌ این مرز و بوم اشتغال ایجاد می‌کنند و کشور ما را به توسعه و پیشرفت نزدیک‌تر می‌کنند.

وی افزود: هرمزگان برخود می‌بالد که در سرمایه‌گذاری رتبه خوبی دارد و توانسته تعامل مثبتی با سرمایه‌گذاران ایجاد کند.