سیاست کلان ما باید حمایت از ماینرها باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره ادامه روند خاموشی ها در دوره اوج مصرف برق گفت: ما سال گذشته یک گزارش نظارتی داشتیم و برخلاف آن چیزی که مطرح می شود ماینرها سهم زیادی از مصرف انرژی را به خود اختصاص نمی‌دهند و سیاست کلان ما باید حمایت از ماینرها باشد.

به گزارش کنکاش فردا، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برق مصرفی ماینرها را علت اصلی قطعی برق در تهران نمی‌داند.

این نماینده مجلس یازدهم در این باره توضیح داد: ماینرها برای کشور ارزش افزوده دارند. در خرید و فروش ارز دیجیتال، ارز از کشور خارج می‌شود. اما ماینر یک فناوری است که اگر ما به آن بها بدهیم عملاً برای کشور ارزش افزوده دارد و حتی باعث ورود ارز می‌شود. بنابراین سیاست کلان ما باید حمایت از ماینرها باشد.

زنگنه با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی و انرژی سال گذشته بحث‌هایی در خصوص ماینرها مطرح شد، توضیح داد: اما گزارش نظارتی تهیه شده برخلاف آن چیزی بود که مطرح شد. در واقع اینگونه نیست که ماینرها سهم زیادی از انرژی را به خود اختصاص بدهند و این باعث قطعی برق شود. در واقع ماینرها سهم زیادی از مصرف انرژی ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با تاکید بر اینکه مجلس منتظر لایحه دولت یا بانک مرکزی در چند سال اخیر برای برنامه‌ریزی در خصوص ماینرها است، بیان کرد: ما در خصوص ماینرها برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما هنوز لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است. تنها کاری که مجلس کرده این بوده که در قانون بودجه و قوانین دیگر سعی کرده موانع را از سر راه بردارد و نگاه مجلس حمایت از ماینرها است.

زنگنه در پایان اظهار کرد: برای حل مشکلات حوزه برق و انرژی بهترین کار این است که ماینرها را تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه برق و انرژی کنیم.