شناسایی ۳۶۴ میلیارد تومان تخلفات صنفی و تولیدی در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از تشکیل پرونده هایی به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان در جریان بازرسی و نظارت بر حوزه های صنفی و تولیدی طی ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد که عمده ان مربوط به حوزه تولید و تزیع نهاده‌های دامی است.

به گزارش کنکاش فردا، مهدی نقدی افزود: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۶۹ هزار واحد اقتصادی در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفتند که منجر به کشف تخلفات عدیده ای به ارزشی بالغ بر ۳۶۴ میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات در جریان بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیع نهاده‌های دامی بوده است، اضافه کرد: برای برنامه‌ریزی مطلوب و انجام گشت‌های مشترک جسات متعددی تشکیل شد و براساس همین مصوبات بیش از ۶ هزار و ۴۰۲ مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا با رصد مداوم بازار و گزارش‌های رسیده طی این ۱۰ ماه انجام شد.

معاون سازمان صمت گیلان افزود: تشکیل ۱۹۰ پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز به ارزش ۱۵ میلیارد تومان حصل بازرسی‌های تخصصی در این حوزه است.

نقدی گفت: این بازرسی‌ها در قالب پنج طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال اجرا می‌باشد که در حوزه های لوازم آرایشی، بهداشتی، لوازم و تجهیزات دارای سیم کارت، قاچاق پوشاک، سامانه انبارها و کالاهای مشمول شناسه انجام می شود.

وی اظهار داشت: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۲۴ سازمان صمت گیلان همواره آماده دریافت گزارشات تخلف و قاچاق؛ جهت بهبود و توسعه نظارت همگانی از مردم می باشد.